Eegah

1,5

Handling: En tjej i tonåren tar en biltur i öknen och blir där skrämd av en jättelik grottman. Hon återvänder senare med sin pojkvän för att leta rätt på honom.

År: 1962
Arch Hall Jr.
Marilyn Manning
Arch Hall Sr.

GrandMaster_E

Extremt usel gammal dammig oskrämmande skräckfilm från tidigt 1960-tal är några ord som kan beskriva denna film.
Richard Kiel, mest känd som Jaws i Bondfilmerna spelar här en grottmänniska som bor ute i öknen, bär lösskägg och har repliker som består av "Morr", "Uggh", och "EEGAH". En forskare bestämmer sig för att ta reda på mer om honom och när han försvinner så bestämmer sig dottern i sin tur för att leta reda på sin far med hjälp av sin skön sjungande pojkvän.
Filmens klippning, effekter och skådisar m.m. är verkligen uselt och att man i slutet försöker trycka in någon form av oförstårbar moralkaka i filmen skrattar man åt. Förtexterna är också väldigt komiska (effektmakarna var nog inte medvetna om detta, men jag skrattade nästan ihjäl mig).
Filmen är jättedålig på alla ställen, men man får sig ett gott skratt mellan gäspningarna och nysningarna som man får av dammet på denna film.

Xenomorph

En riktigt usel b-skräckis utan skräck. Den har ett visst underhållningsvärde för att den är så usel, men i längden är den för tråkig.