På drift mot Idaho

Handling: En prostituerad narkoleptiker letar efter sin mor i en road movie inspirerad av Henry IV.

År: 1991

Flea
Grace Zabriskie
Udo Kier

tessan81

"På drift mot Idaho" är en fängslande film med intressanta karaktärer som inte är förutsägbara. Det är spännande att se en film som berättar en historia som man inte har sett förut. Delar av filmen lyfter otroligt tack vare River Phoenix's intensitet, t ex scenen med Scott och Mike vid lägerelden.

Cammie

Väldigt konstig film. River Phoenix är lysande och manuset känns genomarbetat, men jag har ingen aning om vad jag tycker om filmen - vilket antagligen är meningen. Stark 2'a.

En väldigt bra film med otroligt vackert foto och väldigt bra skådespeleri.

Khori

Mycket fint foto med snabba moln över himlarna. Denna film innehåller en spännande och ovanlig historia om hur några killar lever i fattigdom och tvingas prostituera sig (i en killes fall bara som ungsomsrevlt) men även om en resa och om vänskap och kärlek. Sex-scenerna är mycket ovanliga och hur snyggt gjorda som helst. Bra skådespeleri osv.

tessan81

Molina

Något otydligt vad handligen egentligen var, men bra skådespel, intressant slut. Underbar dialog, väl vald musik och intressant och vackert klipp/foto som ibland fick den att verka mer art school än traditionell roadmovie.

Wookad

Rörig skitfilm. Lockades av att det skulle bli en resa genom den amerikanska kontinenten med en massa vackra vyer osv. Men icke, den är bara tråkig rakt igenom.