Sea of Love

Handling: Kriminalaren Keller ska tillsammans med sin kollega utreda en rad seriemord. Keller, som inte kommit över att hans fru lämnade honom för en yngre man, blir i jakten på seriemördaren förälskad i Helen, en av de misstänkta.

År: 1989
Christine Estabrook
Patricia Barry
Barbara Baxley

tessan81

Kanske är "Sea of Love" enkel i sitt upplägg och trovärdigheten brister på sina ställen men det kompenseras av gott underhållningsvärde. Jag gillar ju det här. Det är levande karaktärer som inte handlar fullt rationellt alla gånger.

Al Pacino gestaltar polisen Frank Keller på ett prestigelöst sätt. Keller har sina svaga sidor; att ringa exet mitt i natten brukar ju inte vara förenligt med den vanliga polisstereotypen. John Goodman är bra som kollegan Sherman och dialogen dem emellan är helt klart ett kul inslag. En stark trea.

tessan81

Bra kriminalare med en grym Pacino. Lagom spännande och medryckande.

En bra film Al Pacino är bra.

ch1

Inte alls en bortglömd film utan tvärtom en av 80-tlates klassiker nr 1. Ett mord, en vinylskiva med gammal 60-tal hit, en tjusig tjej och en man med ett uppdrag som blir kär. Bättre kunde en sån sorts story inte bli

gabbe16

en okej film med min favorit skådespelare med. helt enkelt en bra film

Hook

utmärkt bra på alla vis men lite av en klassiker, man känner sig lika insylltad som karaktärrna, älskar Al's skådespel i filmen och i övriga filmer, men det blir lång draget och väldigt otippat. det är bra men inte så bra

En väl rörig film med ett underligt budskap. Al Pacino är bra, men det grundläggande intresset infinner sig aldrig riktigt.