Indian Runner, The

Handling: En liten stad i Nebraska 1968. Efter en kort Vietnam-tjänstgöring och en fängelsevistelse återvänder den oförbätterlige slarvern, familjens svarta får, Frank Roberts till Nebraska med en rad våldsamheter bakom sig och med sin gravida flickvän Dorothy. Hans bror, den lokale sheriffen Joe Roberts, är en man som vigt sitt liv åt att ta hand om hustrun och sonen och att göra Frank till en ansvarsfull man. De hör ihop genom blodsband, men står långt ifrån varandra på grund av ömsesidig misstro och bristande förståelse. Frank och Joe hamnar i en bitter och blodig kamp om ledarpositionen i livets ständigt pågående strid.

År: 1991
Sandy Dennis
Jordan Rhodes
Enzo Rossi

Daniello_

Filmen baseras på sången "Highway Patrolman" av Bruce Springsteen. Det är en gripande berättelse om två mycket olika bröder som försöker hitta meningen med livet. David Morse och Viggo Mortensen tolkar dom två bröderna på ett alldeles fantastiskt sett. Vi får även se duktiga förmågor som t.ex, Patricia Arquette, Dennis Hopper, Valeria Golino. Ett skarpt och smart foto finns också på plus sidan. Regidebut för Sean Penn som lyckas med det mesta i filmen.

en rätt långsam drama film som man behöver ha tålamod till men den va bra.bronson.mortesenen.morse arqueette och hopper gjorde allt bra.
det som kan vara ett minus va penns filming på när barnet föds och att den va lite på tomgång

medel fyra

Mycket bra drama om två bröder.
Filmen var genomgående intressant och välspelad och den gamla hårdingen Charles Bronson var överraskande bra som brödernas pappa.

manne747

hur fan kan dom göra en inzooming på ett barn som föds? finns människor som äter framför tvn. annars va de väl en rätt bra film. känns väldigt mycket som andra filmer där pacifistgänget typ penn,morse,robbins,sarandon osv e inblandade... typ lite för korkad för att fatta fimen

Daniello_