Soldier Blue

Western:

Western:

Handling: Efter att en kavallerigrupp blivit anfallen av cheyenneindianer finns det bara två överlevande kvar: Honus, en naiv soldat som bara vill göra sin plikt, och Cresta, en ung kvinna som har bott med cheyenneindianer i två år och som sympatiserar mer med dem än med USA:s regering. Tillsammans måste de försöka ta sig tillbaka till kavalleriets huvudbas. Allt medan de tar sig mot tryggheten så känner sig Honus allt mer kluven av sina känslor för Cresta, den spirande kärleken och avskyn mot hennes antiamerikanska ståndpunkt.

År: 1970
Regissör: Ralph Nelson
Originaltitel: Soldier Blue
Längd: 01:55, 01:54 (Klippt)
Candice Bergen
Peter Strauss
Donald Pleasence
John Anderson
Jorge Rivero
Dana Elcar
Ralph Nelson

Evenstar_92

Som tidigare sagt, så är den ganska långtråkig i början och i mitten. Det händer inte så mycket och man tänker bara "ska det inte hända något mer?".
Men de sparar allt till slutet, och då menar jag allt.
Den är verkligen brutal och fruktansvärd i slutet, så mycket känslor väcks. Om bara filmen hade haft något bättre "mellanhandling" så hade betyget höjts på en gång. Tråkigt, men den får bara en tvåa för slutet räddar inte hela filmen.

Den var ganska seg i början, och tjejen i filmen var bara jobbig. men de sista femton minuterna var mycket starka.

kalles

En film med otroligt skiftande karaktär, den börjar som en lättsam och nästan komisk film, men utvecklas till en av dom mest brutalt realistiska och gripande filmer jag sett..
Helt fantastiskt slut, säger som Herr Blå, 3+..
Otroligt ledmotiv..

Xenomorph

En mycket tråkig och seg film ända fram till slutet då den helt ändrar karaktär och blir väldigt gripande. Trots slutet kan jag inte ge mer än en tvåa.

Har klara brister men massaker scenen är oerhört välgjord och realistisk. Det höjer filmens betyg ett snäpp.