Tae Guk Gi: The Brotherhood of War

Yun-hie Jo
Doo-hong Jung
Bo-kyeong Kim

Lingon88

Helt klart en av de bästa filmerna jag sett. Rätt kul att se en krigsfilm som inte handlar om någon hjälte till amerikan som slåss i andra världskriget.

Manuset är otroligt välgjord och huvudpersonerna spelar rollerna riktigt bra. Jag kan inte säga mer än att filmen rörde mig riktigt ordentligt och att det är ett måste för alla som gillar film!

rednaxela

Kass film om två bröder som går ut i krig.Alldeles för rå och äcklig för att få bättre än en etta kasst skådespeleri och dåligt regisserat men hyfsade specialeffekter men det räcker inte för att göra filmen bra.

ronnbackmeister

Denna film skulle man kunna jämnföra med amerikanska filmen windtalkers. angagerade mig väldigt lite ville bara att filmen skulle ta slut. kändes som en krigsfilm i mängden.
effekterna var så klart väldigt snygga (ovanligt???)
Men Musiken kändes typ som lejonkungen musik.
Besviken.
Och slutet... sorligt som vanligt (ovanligt???).
Men filmen känns ändå helt okey och ruggist starka scener. skådespelarna var väldigt bra. = svag 3.a

starka scener men uselt upplägg. berör bara ett fåtal gånger och det blir en stark tvåa.

Quper

Den film jag har gråtit till i särklass, är otroligt dramatiskt och vackert. Filmen handlar om två bröder som dras in i koreanska kriget och den äldre brodern gör allt för att få sin broder hem. på imdb har för övright 44.4 % gett den 10 av 10 vilket säger en del om hur bra den är. har för övrigt fått in dubbelt så mycket pengar som sagan om rignen i korea och är den största filmen någonsin i intäkter

Raceai

Lam krigsfilm. Kvasi-hollywood!

Xenomorph

En riktigt dålig krigsfilm från Sydkorea. Extremt sentimentalt och utdraget med krigsscener i samma anda som Band of Brothers fast sämre.