Atlantis - En försvunnen värld

Handling: Milo Thatch har en enda önskan, att hitta staden Atlantis som enligt historien försvann spårlöst ner i havets djup. Den stenrike professorn Whitmore har samma dröm och innan Milo vet ordet av är han på väg mot sitt livs äventyr! Med på expeditionen är den tuffe Rourke, den galne smutsexperten Molière, dynamitspecialisten Vinny och så Kakan- kocken med världens läbbigaste mat. I en jättelik ubåt dyker de ner mot havets botten. Plötsligt stöter de på ett urtidsmonster som vaktar vägen till Atlantis. Efter en hård kamp når de sitt mål och upptäcker att staden lever! Milo möter den spännande, prinsessan Kida, men upptäcker också att Rourke och de andra haft med sig en lömsk plan i bagaget.

År: 2001

Sara Sommerfeld
Sven-Bertil Taube
Mikael Persbrandt

Dan13

En film för barn tycker jag, intresserar mig inte så mycket men tyckte mest om den när jag var yngre.

crazybaby

Ganska trist film, egentligen. Känner ingen större lust att se den igen, då man knappast har förbättrat historien genom att göra den till film. Underkänd.

Bambi Tjejen

Herregud vad kass film...

Historien är nära identisk med Avatar men inte lika bra. Det är för svagt drama, för lite tid i själva Atlantis, allt är intryckt på för kort tid, alla karaktärer går på speed osv.
Det fanns dock potential, hade man bara skrivit vettig filmmusik, gett allt och alla mer tid så hade det kunnat blivit rätt bra.
Plus för det visuella samt underhållande dialog.
Man kan förstå varför James Cameron blev eggad att försöka göra nåt vettigt av filmen efter att ha suttit med sina barn och kollat film eller hur det nu kan ha gått till.

En kompis till mig fick mig att inse likheterna mellan denna och Avatar..Och det är många. Cameron måste har gillat Atlantis. Tyvärr är hans film överskattad medans Atlantis är en underbar film, som varken saknar humor, action eller kärlek.

godkänd, men verkligen inte mer. Nästan dålig

Jätte bra disneyfilm med fantasy det gillar jag.
Bra stil på tekningen!

En bra film med roliga stunder och som bjuder på fantastiskt äventyr under vatten

En helt okej film. Får en 3:a

Halloween_4

Inte så bra, lite löjlig tycker jag. Kan inte riktigt säga varför men tyckte att det var lite onödigt med en film om en försvunnen stad-faktiskt!

Filmen är animerad

Atlantis - Milos återkomst (2003)