Monster Walks, The

Rex Lease
Vera Reynolds
Sheldon Lewis

Oskar_90

Filmen börjar som dussintals "deckare" i ett stort hus på landet. Husets överhuvud har dött och efterlämnar sig en förmögenhet som alla övernattande i huset hoppas att de ska få en stor del av när man läser testamentet. Det är också gott om hemliga gångar innanför husets väggar och man skulle kanske kunna likna det vid en schweizerost.

Men så snart apan(tja, apans arm åtminstone) gör entré så görs det klart att det inte är något mysigt mysterium som vi har framför oss att försöka lösa innan filmens slut. Det känns snarare som att man har försökt korsa en vanlig hederlig thriller, med en apa(!?). Som det kanske redan har framgått från mitt rabblande så är inte resultatet något vidare bra.

Det finns inte en gnutta spänning, mysterium eller för den delen ens komedi, i filmen. Och för den som gillar att se människor i apkostymer så måste jag tyvärr avslöja att man bara får se en arm av en sådan. En gång. I filmens början.

Absolut bottennapp. Det finns betydligt bättre och mer underhållande filmer från samma år och genre.

Filmen är svartvit