Maskens återkomst

2,3

Handling: Uppföljaren till The Mask handlar om Tim och Tonya Avery som har svårt att få barn ända tills Tim hittar Lokes mask, sätter på sig den på ett Halloween party och förvandlas till superfarsan som gör sin fru på smällen. Nio månader senare han Tim stora svårigheter att vänja sig vid sin nya roll som far. Det är då som den nordiska guden Loke kommer till stan för att återta sin mask. Ungefär samtidigt som Tim upptäcker att hans lilla bäbis har märkliga krafter och vad har hänt med hunden?

Regissör: Lawrence Guterman
Traylor Howard
Ryan Falconer
Liam Falconer

Sweet_Jenny

Rätt okej film, som får mer än godkänt... Värt att ses, om man gillar första filmen! Men första filmen, var mycket bättre... Carrey var mycket bättre som "masken"

torulf

Tre ggr har jag försökt se filmen. Men jag kommer inte till slutet. Den är så dålig att jag inte står ut. Ta bort den.

Bra effekter och foto, gillade även tempot men historin är väl inget att ha förståss.

Canucks_

En urusel film som jag inte ens såg klart. Jag skummade igenom andra halvan lite snabbt bara.

Filmen är nog anpassad för barn, annars blir jag förvånad.

Detta var ett totalt misslyckat försök att göra en slags uppföljare på ettan. Föressten går det aldrig utan Carrey i huvudrollen.

Uruselt som sagt. En svag 1:a.

Pesole

Är en riktigt bra film, jag gillar den verkligen hur mycket som helst, för den är riktigt bra!!

soulman85

jag gilla den inte lika mke som ettan, den va nästan lite för barnslig måste jag säga.. den får en 2a

Indy_92

Det här var en av dom sjukaste filmerna jag sett!! Riktigt pinsam va den!!

Biopremiär: 2005-02-18