Sex & Lucia

Handling: Lucia jobbar som servitris i centrala Madrid. Efter att hon mist sin pojkvän, flyr hon till en avlägsen ö som han ofta berättat om för henne. Där träffar hon Carlos och Elena, som även de kommit till ön för att fly från sina personliga tragedier. Helt ovetande om sambandet är de alla tre sammanlänkade genom Lorenzo. Allteftersom Lucia får reda på mer om sina rumskamraters tidigare liv, börjar hon sakta komma ihåg boken som Lorenzo skrev på, en berättelse om en resa in i ett mörkt förflutet, som till slut framkallade hans svåra depression. Gränserna mellan fiktion och verklighet börjar sakta suddas ut...

År: 2001
Daniel Freire
Silvia Llanos
Diana Suárez
Juan Fernández

En - 3 som film & i sin egen genre (drama eg.?).

Tagline: -

En svag 3 på gränsen till stark 2, men kanske jag inte riktigt förstår mig på storheten m denna film (har ej sett ngn Medem-film förut). Några saker är säkra: rätt vackert foto, mestadels snygga somriga miljöer på ön, rätt vackra människor och nåt svårförklarat som får en att vilja titta vidare på filmen mot slutet trots att den egentligen inte är så där superspeciell (och det är inte de sensuella, smått erotiska scenerna, som ni säkert trodde). Paz Vega (Lucía), Najwa Nimri (Elena) & Elena Anaya (Belén) är rätt bra och detta är också de kvinnliga skådespelerskornas film mestadels (m undantag av Tristán Ulloa (Lorenzo). Vega är om möjligt ännu vackrare än 2 år äldre kollegan "The Spanish Enchantress", landets mest kända export Penélope Cruz - vilka ögon! Lite snyggt gjort hur alla så småningom får reda på hur de är sammanlänkade. Smått seg. Filmen hamnar ej i min DVD-samling.

Trivia: Some of the most sexual explicit content was made by doubles, not by the main actors. / The movie is divided in two chapters: "Lucía" and "El Sexo" which gives its title to the movie (men gränsen är inte lätt att upptäcka - det verkar snarare som om de är sammanflätade).

DavidGsson

En riktigt bra film. Har man sett några Medem filmer känner man igen sig...människorna och deras relation känns igen.