Hemma är bäst

Handling: Claudia längtar inte det minsta efter den stundande tacksägelsedagen hemma hos släkten i Baltimore. Hennes humör blir inte bättre av att hon strax före avresan får sparken från sitt jobb.

År: 1995
David Strathairn
Amy Yasbeck
Emily Ann Lloyd

tennisemme

Filmen är rolig och Holly Hunter gör som vanligt en bra insats. Men samtidigt är det som att den försöker förmedla något mer...och jag kan bara inte komma på vad det är. Men ja...det kanske bara är jag som tycker så.
Rolig är den som sagt. Det kretsar kring en Thanksgiving och alla är minst sagt lite knäppa. Men samtidigt härliga.

Pesole

När jag såg den första gången så var den inte lika bra som den var andra gången. Den är lite knasiga, men den är bra och den är lugnt värd en femma.

tennisemme