Bruce Lee - A Warrior's Journey

Dokumentär :

Dokumentär :
3,8

Handling: 1973, mitt i inspelningen av The Game of the Death, dör Bruce Lee tragiskt vid en ålder av 32. I den oavslutade filmen ville Lee presentera sin personliga inställning till kampsporten. John Little, som för sina insatser som regissör har vunnit en Oscar, har i samarbete med Bruce Lee Estate, fångat Lees vision och slutfört filmen.

Genom att använda ej tidigare visade originalinspelningar, manus, koreografianvisningar och Bruce privata dagboksanteckningar har John Little gjort om filmen efter Lees ursprungliga specifikationer. Underarbetets gång har Little lyckats fånga mysteriet hos mannen som var större än livet självt!

A Warrior's Journey är den första autentiska presentationen av Lees sista film och samtidigt den slutgiltiga beskrivningen av den legendariska Bruce Lees sista resa? Möt nu mannen bakom den.

År: 2000
Dan Inosanto
Han Jae Ji
Taky Kimura

Rune

En mycket bra film för dom som gillar Bruce Lee dom har gått igenom det mästa av hans spännade liv. Det bästa med den är att man får se orginal slutet på the game of death.

Det här är den bästa Bruce Lee dokumentären jag sett. Och jag har sett en del! Mycket på grund av två saker. För det första så missupfattas oftast Jeet Kune Do. Här förklarar dom Jeet Kune Do så som Bruce Lee verkligen såg det. Ingen annan dokumentär eller träningsvideo har förklarat det bättre. För det andra så får man se materialet från Game of Death som Bruce Lee filmade. Köp inte filmen Game of Death. Det mesta i den filmen är inte skapat av Bruce Lee och även dom äkta scenerna är längre i A Warrior's Journey. Lägg inte till Game of Death i din Bruce Lee samling. Lägg till A Warrior's Journey i din samling så är din samling komplett! :)

den här doku va en riktigt intressant..grundstoryn till game of death va cool

den här doku va en riktigt intressant..grundstoryn till game of death va cool

Hook

Den bästa dokumentären att ge Bruce Lee's allra sista film rättvisa ^^

Rune

Mycket intressant dokumentär där man äntligen får se en hel del av slutscenerna på Bruce Lees sista film så som han hade tänkt sig. Det unika bildmaterialet är filmens behållning. Bra förklarat hur Bruce hade tänkt sig fighterna och upplägget. Ett måste för alla sanna Bruce Lee fans !