Detroit Rock City

Handling: Häng med fyra tonåringar som vill bli rockstjärnor på deras uppdrag att ta sig till en konsert med sina idoler, KISS.

När Jam, Trip, Hawk och Lex köper biljetter för att se KISS, trodde de aldrig att deras planer skulle omintetgöras av Jam's mamma. Hon brände nämligen biljetterna, och nu måste de fyra ungdomarna åka till Detroit för att ta sig till konserten, kosta vad det kosta vill!

År: 1999
Paul Stanley
Ace Frehley
Peter Criss

Nille

Detta är en film för alla Kiss fans framförallt.
En sjukt rolig film med en ganska enkel handling
4 grabbar som gör allt för några Kiss biljetter till spelningen i Detroit. Under resans gång får grabbarna stifta bekantskap med några fula fiskar.

Riktigt rolig film, bra skådespeleri och humorn är klockren

oneil88

Som Kiss fan kanske man är lite färgad när jag sätter hela 5 i betyg men detta är en otroligt rolig komedi.
4 killar som gör allt för att gå på en kiss konsert i Detroit, under resans gång händer det mesta.

malax10

Jag gillar filmen jättemycket.Gillar Kiss så det var helt klart en 5:a.Och så älskar jag skådisarna.Dom var fantastiska ;) Enligt mig alltså ^____^

chokladberoende87

En rolig film! Speciellt bra om man tycker om Kiss och rock! ;)

En trevlig och MYCKET underhållande film med ett bra budskap. Tyvärr har den sina svaga punkter - flera gånger är handlingen både överdriven och ologisk. Men det förstör inte helhetsintrycket så mycket som det skulle ha gjort i en seriösare film. Slutet kommer lite väl plötsligt. Dock, som det har sagts tidigare, har filmen ett underbart soundtrack.
"Don't you know what KISS stands for? Knight's In Satan's Service!"

speedy_

skitbra rulle ,,, med världens bästa musik på KISS!!

E_T_T_A_N

Rolig film och dånande musik när den är som bäst.
men inte så mycket mer .