Palindromes

Handling: 12-åriga Aviva Victor vill bli mamma. Hon gör allt för att detta ska bli verklighet, och lyckas nästan innan hennes förnuftiga föräldrar sätter stopp för det hela. Så Aviva rymmer, fortfarande med en stark övertygelse om att förverkliga sin dröm på ett eller annat sätt, och snart förlorar hon sig i en annan verklighet, en på ett sätt en mindre klok sådan men samtidigt en värld som i sig är fylld av alla tänkbara sorters möjligheter. Kommer Aviva att bli densamma igen efter sin resa? Eller kommer hon någonsin att bli någon annan än den hon redan är?

Regissör: Todd Solondz
Hannah Freiman
Shayna Levine
Valerie Shusterov
Will Denton

Det är så här man ska göra film. Den är nyskapande, unik och gör en bra skildring av svåra ämnen utan att leda in tittaren i specifika tankebanor. Idéen med olika skådespelare för samma karaktär är lysande och det fångar verkligen karaktärens personlighet på ett helt annat sätt. Allt i allt, en riktigt bra film som jag mycket väl kan tänka mig att se om igen. =)

Moonlighting

Våghalsigt och ambitiöst, även om det i slutändan inte når upp till hans tidigare filmer. All respekt åt Todd Solondz som fortsätter att befästa sin position som en av de mest konstnärligt konsekventa och okorrumperade unga regissörer verksamma i staterna idag.

GANSKA BRA FILM MEN LITE KONSTIG filmen är en typsik amerikansk film..

Moonlighting

en hel konstig film, äcklig och helt förvirrande, jag gillade den inte och kommer nog aldrig att se den igen!