Välkommen till festen

2,1

Handling: Den välartade läkardottern Isabell bjuder in sina kompisar till en nyårsfest i familjens villa sedan föräldrarna rest bort. En ung läkarkandidat, som är inneboende hos Isabell och hennes familj, ansluter sig till festen. Oavsiktligt råkar han utmana ledartjejen Vera. Med hjälp av den lättmanipulerade Isabell iscensätter Vera ett mardrömslikt drama där hon får alla festdeltagarna att vända sig mot läkarkandidaten i en sadistisk lek. Tillsammans släpper flickorna loss krafter som ingen till sist kan kontrollera.

År: 1997
Charlotte Ståhlberg
Fredrik Beckman
Nina Woodford-Berger
Kristian Lindhe

Haha faktiskt var den bra, chokerande endå.. Men den var knasig och typisk svensk med alkohol och cigg..

Ful var den i alla fall..

gary thorstenson

Fullständigt skruvad film. Ella Lemhagen använder stark färg och grova penslar och tar i så hon spricker när hon målar upp scener ur en föräldrafri nyårsfest. Naturligtvis faller alltihop pladask. Skådespelarna håller inte måttet (Olle Sarri undantaget), storyn är för absurd. Jag måste ändå säga att jag gillar slutet. Behållningen med filmen är som hos många liknande svenska filmer att det bjuds på mycket citat och sköna gags.