En främling i familjen

Handling: Familjedrama som utspelas i 1950-talets USA. Ellen Barkin och Leonardo DiCaprio spelar mor/son som får ett helvete när hon får ihop det med en ny och väldigt elak man, Robert De Niro.

År: 1993
Carla Gugino
Zachary Ansley
Tobey Maguire
Jonah Blechman

Det är en okej film, men jag tycker faktiskt att den är lite långtråkig. Antagligen inget jag kommer se igen.

Savannah

En mycket bra film, trots ett slut som blir för svagt i sammanhanget. I övrigt lysande prestationer av DiCaprio (som jag normalt sett har svårt för), De Niro (ruskigt övertygande) och Barkin (som utseendemässigt kunde vara DiCaprios mor i verkligheten - tack för den omtanken om oss tittare!). Se den!

torulf

Är filmen bra eller dålig? Det är förmodligen en bra film, men jag tycker inte om den. Den är ungefär så långt bort från en film jag gillar man kan komma. Jag såg den helt en gång och tycker att den sög. Men, tänkte jag, jag var kanske inte i stämning, så jag försökte igen. Andra gången orkade jag bara se halva. Min bedömning är att det är slöseri på tid att se den.

Cammie

Det här är en väldigt svår film att betygsätta, eftersom den framkallar så svåra känslor. Om jag möter Robert de Niro på stan nu, så skulle jag nog skälla ut honom ordentligt. Så bra är alltså hans rolltolkning. Fast Leonardo DiCaprio är ändå överlägset bäst. Det är synd att han är så underskattad som han faktiskt är. En stark 4'a, det får inte en 5'a eftersom filmen i flera scener är så stark att jag inte klarade av att se dem.
Tobey McGuire's debutfilm.

Bra film med fina skådisar. Den var hela tiden engagerande. Jag blev så jäkla förbannad på De Niros karaktär Dwight. Det vore bra om någon bara skulle ha haft ihjäl aset. Ingen skulle ha saknat honom.

Daniello_

Hemsk och förfärligt bra film. Robert DeNiro gör ett starkt skådespeleri som den odrägliga Dwight, en av det bättre rollerna jag sett han spelat. Annars är filmen trevlig på sitt sätt, även om handlingen är hemsk så förblir den trevlig. DiCaprio som barnskådis är ännu bättre en vad han producerat på sistone i allafall.

Den här filmen är bra men också lite hemsk i mellanåt...