Fyra bröllop och en begravning

Handling: Åtta vänner. Fem präster. 11 bröllopsklänningar, 16 svärföräldrar. 2000 glas champagne. Och två människor som skapta för varandra men som har svårt att fatta det.

År: 1994

Elspet Gray
Philip Voss
Rupert Vansittart
Nicola Walker

Extremt överskattad. Hugh Grant är mycket irriterande här och det är ett tråkigt manus. Varför publik och kritiker jublade när den kom har jag aldrig fattat. Se hellre underbara "Notting Hill".

LisaMarie

En typisk romantisk komedi, bara det att den faktiskt inte är amerikansk utan brittisk. Detta gör humorn, handlingen och hela filmen lite annorlunda jämfört med amerikanska komedier med romantik i. Filmen i sig är också ganska speciell men mycket bra för att vara en film i den här genren.

frasmannen

Charmig komedi som är väldigt engelskt - på ett bra sätt. Castingen är perfekt och karaktärerna känns speciella men äkta - på ett engelskt vis. Simon Callow är klockren som karismatisk bög och Rowan Atkinson är minst lika bra som nervös präst. Rolig och gripande om än lite förutsägbar. Rekommenderas.

En 3 + i sin genre, bästa romantiska komedin efter Notting Hill

IWantItThatWay

Den här filmen har väldigt många roliga stunder, samtidigt är den lite dryg på något sätt och svår att förstå. Det är mycket man undrar som man inte får svar på. Den skulle nästan kunna få en 4:a, men så bra är den ju egentligen inte.

En bra film, kanske ingen man kollar på om o om igen men värd att se

Gillade inte alls den här filmen. Så får naturligtvis en 1:a av mig

Sofia92

Nja, för mig var det här knappt intressant alls. Halvtaskigt skådespel och en riktigt taskig story. Den håller väl att se, men jag skulle inte tipsa om den. Svag tvåa.

Visst hade den sin charm, men den var ändå tunn och förutsägbar.

nja den är lite tjatig med samma och samma.. men skådespelare är bra!