Chopper

Handling: Mark drömmer om att bli ett stort namn i kriminella kretsar. Hans väg dit är brutal och sadistisk.

År: 2000
Brian Mannix
Skye Wansey
Annalise Emtsis
Johnnie Targhan

Filmen engagerade mig inte mycket. Jag fann den ointressant. Den undgår en etta på grund av att Bana hade utstrålning.

Eric Bana är verkligen enastående som Chopper och alla borde se filmen enbart för hans prestation. Filmen bjuder även på flera sköna scener med både humor och fint foto.

Daniello_

Det går inte att tycka illa om Chopper!
Eric Bana gör en härlig rolltolkning!

Mackie

Överaskande intressant och underhållande film om en seriemördare i Australien, mycket tack vare Eric Banas strålande rollprestation. Innehåller en stor portion humor och våld (dock inte så farligt) och riktigt skönt foto. Huvudpersonen må vara lite av en "försköning", men det känns oviktigt. Eric Bana är så skön att man bortser från detta. Det är väl ingen vanlig biografi i det avseendet... Den känns lättsam, samtidigt som den under den humoristiska ytan är en ganska allvarlig historia. Klart sevärd.

Rune

En verklighets baserad film om psykopaten Mark chopper.

Filmen bygger på Australiens mest ökände brottsling, Mark "Chopper" Reads liv. Eric Bana gör en alldeles ypperlig rolltolkning, han är helt enkelt enastående som Chopper. Mycket humor och charm blandas i allvaret. Väldigt underhållande.