Zuper Zebran

Sport:

Sport:

Handling: Det här är berättelsen om en babyzebra, Stripes, som av misstag blir övergiven av en turnerande cirkus. Denna hjälplösa zebra blir omhändertagen av en hästtränare, som räddar Stripes och tar med honom hem till sin gård. Där får Stripes bo hos hästskötaren och hans unga dotter Channing. Mycket snart blir Stripes en lycklig medlem i den djurfamilj som finns på gården, ledd av den griniga Shetlands ponnyn Tucker och den kloka geten Fanny, som ser efter Stripes. Familjen omfattar även den ärthjärnade tuppen Reggie och Goose en sinnesförvirrad lam storstadspelikan som gömmer sig på vischan.

Regissör: Frederik Du Chau

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Sandraaa

en bra & rolig film. absolut sevärd :D

rolig och söt film som är annorlunda. stark 4a

En film smått omöjlig att inte charmas av. Helmysig och väldigt rolig komedi, perfekt för hela familjen. Stark trea!

en ganska vanlig film men den är söt med zebran som snackar och de två galna flugorn "Who let the zebras out?"

jag gillar som sagt Panettiere och det gäller även i detta fall. det är en barn film men det är gullig och det var underhållande att se. 2++

modo_girl

Bra! Jag gillar djur så det är kanske därför den får en 4:a ?

mice_lord

helt ok film med en del roliga inslag (tex. flugorna).

e_mange

riktigt rolig film..den ända filmen jag har tyckt att manuset var bättre på svenska en på engelska..men den blev lite långtråkig när man såg den andra gången..

Biopremiär: 2005-07-08