House of the Dead

1,5

Handling: En grupp tonåringar anländer till en ö för att delta i en rave-fest. Väl framme upptäcker dom snart att ön har tagits över av Zombies och dom tar sin tillflykt till ett hus där de försöker överleva natten.
Byggd på tv-spelet med samma namn.

År: 2003
Regissör: Uwe Boll
Originaltitel: House of the Dead
Alternativ titel:House of the Dead: Le jeu ne fait que commencer
Ursprungsland: Kanada, USA, Tyskland

Clint Howard
Ona Grauer
Ellie Cornell
Jürgen Prochnow

Inte alls bra, egentligen inte ens värd en etta..

Sämre får du leta efter.

kalles

För Uwe Boll måste filmskapandet vara en täckmantel för något annat, knarkhandel eller vad tusan som helst..
För den här filmen kan aldrig vara helhjärtat gjord, om så vore fallet lär jag tycka synd om stackars Uwe..
Med en sån här stor budget som jag antar att han har ska det inte kunna bli så här jädrans dåligt..

Angelus

Bland de sämsta filmer jag sett, hyfsad handling, snygga miljöer, dåligt filmat, dåligt skådespeleri bara Jürgen Prochnow och Ona Grauer var bra, desutom var Grauer jävligt het, störde mig på alla "spel scenerna", kunde ha gjorts bättre

torulf

Filmen engagerar inte. Zombies och bara bröst låter som ett vinnande koncept, men filmen faller platt på just plattheten. Den är kass. Bristande humor gör inte saken bättre. Det finns några roliga effekter, men det bygger man inte en film på. Och inklipp från spelet stör bara. Jag förstår varför Uwe Boll har ett så dåligt rykte.

the_jobe

Kan detta möjligen vara världens sämsta film?

Sämre får du leta efter.

Inte alls bra, egentligen inte ens värd en etta..

heroin

Platsar på topp fem av sämsta rysarna jag sett (där den delar plats med bland annat Silent Hill och The Grudge).
Tråkig, kassa skådespelare och mycket dåligt manus.
Filmens enda behållning var replikerna
"vi kommer bli våta"
- det är jag redan!

darinio

Hörde att denna skule vara jättedålig och gud så det stämmde!! Hade det funnits en -10 så hade den film fått det betyget.

Går reggisören på droger eller vad händer??

House of the Dead 2 (2005)