Cursed

2,2

Handling: Några ungdomar blir bitna av en varulv som härjar i Los Angeles, för att ändra sina öden måste de döda den.

Regissör: Wes Craven

Nick Offerman
Daniel Edward Mora

Copyright AB Svensk Filmindustri

Yasmin

usch fy blä tråkig! inte alls läskig !

Hook

Dålig och löjlig.

filmen håller knappt dom första fem minuterna, och slutet är bara helt överkokande dåligt, verssirligen är det ett försök av Wes att följa upp med något nytt, men det blir ett srort hårt och väldigt sviddande genomlidande av hela filmens magplask.

Shadowfax

En underlig varulvsfilm. Det finns tydligen ganska många varulvar i denna film, men alla av dessa varulvar förvandlas inte samtidigt. Det kvittar om det är fullmåne eller inte, det är bara vissa av dessa påstådda varulvar som förvandlas.

Överhuvudtaget är detta en löjlig film, töntiga repliker och inte något vidare förvandlingar. Man undrar hela tiden vilken varulv nr.1 är, för det finns många misstänkta. Man undrar också varför varulven väljer ut specifika offer, och skiter i resten.

Skådespelarna är dåliga, inte alls trovärdiga. Och man vet vilka som ska dö innan dom gör det. Överhuvudtaget, dålig film. Det finns dock fortfarande något underhållande över den. Och det gör att det blir en tvåa istället för en etta.

torulf

En rysare är det. Den är lite mer som en klassisk rysare i upplägget, inte som den senaste trenden där allt går ut på att stympa och hacka. Och det är bra. Splatter ska vara humor, inte avsmak. Men den här filmen hamnar inte in i den kategorin. Däremot snubblar den in på high-school-genren lite. Det gör den inte bra. Jag satt halva filmen och undrade om det var en parodi på gammal skräck, linkande scary movie. Så värst skrämmande är den inte. Inte jättekul heller. Underhållande kan jag sträcka mig till. Jag gillar den mest för vad den inte är: den är inte kirurgisk som Saw eller psykoflummig som japanska ringar.

Crocodile

Redigt bra och lite små rolig i.

Pesole

Är inte en läskig film, inte vad jag tyckte i alla fall, den var riktigt bra. Den var bra gjort, jag gillar hunden riktigt mycket.

Cruel_Intentions

Filmen var inte ett dugg läskig men ändå klassificerar den sig som rysare? Bra skådespelare fans det däremot men lite slöseri på så bra talanger. Och charactärerna i filmen byggs upp på ett bra sätt men historien löper ut på ett sätt de flesta inte önskat.

OBS! SPOILER VARNING.
Ville att brorsan oxå skulle vara bög så att de blev tillsammans...för den där tjejen visades det inte mkt av i filmen. Samma sak med den andra varulven (killen som är kär i ricci) han visade sådan pasion och kärlek att man ville att de skulle bli tillsammans.. båda dessa sakerna är orsakade pga att de har låtigt åskådarna få en fel bild av karaktärerna. Man borde ogillat bögen, och tjejen borde fått en större roll så att man fatta tycke för henne. Och den manlige varulven borde inte varigt så god mot henne man borde avskytt honom och blivigt så glad av att hon valde rätt beslut i filmen.. riktit så kändes det inte, iaf inte för mig.

Biopremiär: 2005-06-03