Eva & Adam - Fyra födelsedagar och ett fiasko

Ungdom:

Ungdom:

Handling: Eva & Adam har varit ihop i snart tre år. De är nästan alltid tillsammans. Men Eva har börjat fundera på om Adam är rätt kille för henne. Går hon miste om en massa roliga saker? Hur vet man att man fortfarande är kär när det slutat pirra och när kyssarna inte längre gör en vimmelkantig? Eva bestämmer sig för att göra slut. Adam blir förtvivlad men lyckas hålla huvudet kallt. Eva blir lättad över att Adam tar det så bra och allt är frid och fröjd, eller...?

År: 2001
Maria af Malmborg
Fanny Edfeldt
Erik Johansson

Wookad

Usch vilken jobbig film! Så äckligt sliskig. Se inte denna!

Sky_Pirate

Om man är i KP-läsaråldern kan man tycka att den är spännande. Jag gillade Eva & Adam när jag gick i lågstadiet, fast redan då fattade jag att skådespelarna sög.

Medioker tonårsfilm. Den är ganska klichéefylld och sentimental, men skådespelarna gör bra ifrån sig.

Olaivia

En sådär bra film med usla skådespelare.

Jag har för mig att jag gillade Eva och Adam när jag var liten men filmen tyckte jag inte om, jag var nog för liten. Har inte sett den sen dess.

Nienna

Lättsmält svensk humor som är lite lagom töntig men inte för mycket för att det inte ska bli lite gulligt. :P Gillar man serien så gillar man med största säkerhet filmen.

en väldigt bra Adam och Eva film faktiskt :) kul att slötitta på, men inget mästerverk

Brislund

Vårat älskade Eva och Adam.
En alldeles perfekt film att växa upp till, filmen borde finnas i alla barn familjer!

- Man skapar förebilder och drömmer sig iväg!
Underbart!

erik__thörnell

Det är en film som jag gärna ser om om igen jag var tvungen att se den 5 gånger efter som den är så himla bra jag kan rekomendera den här filmen för andra som inte sett den.

Noisome

Eva och Adam var mysigt när det gick som serie på tv. Men denna filmen är bara idiotisk. Karaktärerna är så fjolliga att man mest vill stänga av.