Ripper - Letter from Hell

2,0

Handling: När Molly Keller var 16 år blev hon den enda överlevande efter en blodig massaker på en semesterö som hon besökt med sina vänner. Ärrad av sitt hemska förflutna fokuserar Molly all sin energi på att forska om seriemördare. Hon kommer in på UC Berkleys program för rättsmedicin. Det dröjer dock inte länge förrän ondskan som tog hennes vänners liv dyker upp igen, den här gången på universitetet. Motvilligt går Molly med i den studiegrupp som bestämt sig för att spåra den ohygglige mördaren. Gruppen finner snart ett kusligt samband; mördaren opererar med samma mönster som en av historiens värsta mördare - Jack The Ripper. En efter en faller Mollys vänner offer för den hämningslöse mördaren medan de som fortfarande är i livet kämpar dag som natt för att avslöja mördaren.

År: 2001
Daniella Evangelista
Emmanuelle Vaugier
Kelly Brook
Jürgen Prochnow

Filmen hade en mardrömslik inledning som väckte mitt intresse - sedan blev det betydligt tamare. Jag tror att en klassisk berättarteknik hade passat bättre för den här filmen. Den hade några häftiga chockmoment som fungerade väldigt bra, men på slutet tappade filmen helt greppet. Allting blev till en förvirrad röra. Sammanfattningsvis påminner denna film om Fredagen den trettonde - filmerna. Och kan det vara ett sammanträffande att en kille i en film om seriemördare heter Jason?

Ripper 2 - Letter from Within (2004)