Space Jam

Handling: Basketspelaren Michael Jordan funderar på att lägga av. Looney Tunes-gänget utmanar de från rymden nedskickade Nerdlucks på en match i basket. Men Nerdlucks är starkare än vad Looney Tunes-gänget trott.

År: 1996
Larry Johnson
Fredrik Dolk

Copyright Warner Bros. Family Entertainment

Olofsson

En trevlig komedi som handlar om Michael Jordan och hans familj. I den tecknade världen finns ett ont gäng som har som mål att med alla medel kidnappa jordens främste idrottsman. Jordan kommer till en början in i den tecknade världen och tillsammans med Snurre Sprätt Duffy Duck, Taz och de andra skall de nu spela basketmatch mot de onda tecknade. Mycket står på spel. Varför? Se filmen!

Rune

Mysig film var väldigt nyskapande när den kom.

Jag kommer ihåg att jag såg den här på bio med en gammal god vän, och jag minns hur jäkla rolig och bra den var. Michael Jordan är riktigt bra i sin roll och han har inga problem med det heller, men den bästa är ändå Bill Murray i hans biroll, han är förbannat rolig. En väldigt annorlunda story där de för över det tecknade gänget med Snurre sprätt i spetsen till filmade miljöer, och tvärtom. Det är snyggt gjort och det är underhållande. Men mest tycker jag om Michael Jordans berättelse som ger filmen en benstomme och inte låter filmen bli vilken annan komedi som helst. Härlig musik, bra skådespelar-insatser och härlig komedi, en stark fyra självklart, se filmen!

En -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Något seg. Men det kanske har att göra med att jag ser den nu först, 41 år gammal. Visst, något nyskapande på 1990-talet, men "Vem satte dit Roger Rabbit?" är klart bättre.

Oerhört rolig och bra. Gillar när man blandar tecknat med vanligt skådespel!!

Såg den svenskdubbade versionen för väldigt länge sedan. Den var ganska rolig.

Ja, vad ska jag säga... jag tillhör fel målgrupp kanske?

Rune

Mysig film var väldigt nyskapande när den kom.

Kejnoo

Perfekt för barnen och vuxna att se tillsammans. Med härlig humor och skojiga figurer blir den en riktigt bra familje-film

Kul film. Skrattade när Daffy bråkade med bulldogen. :) "The...paain..!" Hehe!

Space Jam: A New Legacy (2021)