One, The

Handling: Basketspelaren Odin "O" James har ett perfekt liv. Han är elitskolans egen hjälte, och får dessutom ihop det med rektorns dotter, den vackra Desi. Men avundsjuka är en otäck sak, och snart har O:s "vän" sett till att saker börjar gå snett...

En uppdatering av Shakespeares "Othello".

År: 2001

Martin Sheen
John Heard
Anthony Johnson

Copyright Lions Gate Films

Inte så pjåkig modern tolkning av Shakespeare.
Mekhi Phifer och Josh Hartnett är bra i sina roller.

Raffset

En film som krystat försöker klämma fram en tänkvärd historia men bara lyckas med att få till ett någorlunda oväntat slut. Jag förstår inte riktigt meningen med denna film, att man kan manipulera folk? Dessutom känns deras agerande inte helt trovärdigt heller. Nä, detta känns som det kunde ha gjorts mycket bättre och intressantare. Denna film åker i sopkorgen ;)

Yasmin

en ganska bra film :P

Noisome

lite besviken blev jag allt, ett drama byggt på shakespears othello borde va bättre än såhär. men visst är den spännande.. men bättre skådisar kunde det varit. och inte så lam lösning av dramatiken.

smälto

Den här filmen tycker jag inte om! Men skådisarna är ju bra.

Är smått besviken på Julia Stiles eftersom hon inte lyckas sätta sig in i sin roll till fullo. Tyvärr är hon nog bäst lämpad för mer lättsamma filmer. Den största nackdelen med att sätta en Shakespearepjäs i high school - miljö är de oundvikliga anpassningar som måste göras - anpassningar som är förödande i en mörk film som denna. Det blir helt enkelt inte samma upplevelse. Filmen är ett misslyckat försök till efterapning.

ramlad

Sevärd film med bra skådisar och spännande handling. Lite otäck på sina ställen också.