Once a Thief

Handling: Tre tjuvar utgör en rånarliga. En del romantiska problem uppstår.

År: 1991
Cherie Chung
Kenneth Tsang
John Woo

Xenomorph

En av John Woo's mer okända Hong-Kong filmer, gjord mellan hans mästerverk Bullet in the Head och Hard-boiled. Tydligen så floppade både The Killer och Bullet in the Head i Hong-Kong så John Woo behövde en hit. Så han gjorde den här som blev en stor succé i Hong-Kong.

Dock så är den inte på långa vägar lika bra som John Woos mer allvarliga filmer. Humorn är här stundtals extremt löjlig och det blir en stark kontrast när det sekunden senare kommer en tuff actionscen.

John woo..va hände..försökte du sälja in dej på amerikanska marknaden?den här va inte bra...den sämsta tsm me broken arrow.skärp till den John.gör filmer som typ bullet in the head the killer och hardboiled. så e vi nöjda..men den här filmen hade sina ljusa stunder men mer mörka stunder...det som e bäst och sämst i filmen e slutet..det e både bra och dåligt..

Det här är den sämsta rullen jag sett av John Woo. Vad fan gjorde han här? "Komiken" är bara löjlig och den förstör hela filmen. Han SKA hålla sig till renodlad action och strunta i sånt här trams. Usch!

Xenomorph