Saved!

2,5

Handling: Mary är en god kristen flicka som går på en fin och kristet High-school i Baltimore där hon har goda kristna vänner, framför allt Hilary Faye, och en perfekt kristen pojkvän, Dean. Hennes liv verkar perfekt tills den dag då hon får reda på att Dean kan vara gay.

Efter att ha fått en uppenbarelse i form av Jesus i hennes pool gör hon allt som står i hennes makt för att hjälpa honom att bli hetro, inklusive att erbjuda sin oskuld.

Regissör: Brian Dannelly
Heather Matarazzo
Martin Donovan
Mary-Louise Parker
Valerie Bertinelli

Den va inte alls så bra som jag trodde att den skulle vara..

rivulet

helt okej, men som oftast lite väl många moralkakor och skit på slutet:P

Sweet_Jenny

Lite väl mycket Jesus snack, men ändå bra. Början tyckte jag bara för ytlig och att det var för fjantigt. Nå för att jag är kristen men inte så mycket! En tjej säger "prisa Jesus" efter s*x?! Okej. När Tjejerna sjöng tyckte jag var dåligt för att det såg så fejkat ut... konstiga rörelser och miner. Dåligt skådespeleri just då tyckte jag, senare blev det bättre... Inte lika ytligt och barnsligt. + att det var en konstig typisk tjejfilm. Tyckte denna tjejfilm var en av dem sämsta som har gjorts inom den gruppen. Finns bättre tjejfilmer. Visst var den lite bra. Om ni är jättekristna kanske ni gillar denna film mycket! :)

Sallee

En del citat var grymt löjliga, och allt snack om jesus, tröttnade ut en. Men annars tycker jag att filmen är otroligt bra. Jena Malone gör en bra roll i filmen tycker jag, dessvärre lite besviken på Mandy Moore, som jag tycker annars är en bra skådespelerska. Men en stark trea.

ganska bra film men efter jag sett den så var jag inne på min lärares kontor och hon hadde Saved! på dvd där!!

herreGUD, vilken dålig film. pinsamt att se Mandy Moore som en dåligt spelad överdrivet-troende som inte vet vart gränser går. trångsynt och mesigt självklar och feg.

tosslan

Tråkig och åter tråkig! Typisk tjejfilm. Dålig handling och jobbiga karaktärer. Men en eloge till hon som spelar huvudrollen, hon är det enda som hindrar mig från att somna.