Troll 2

1,4

Handling: En familj på semester stannar i byn Nilbog. Där blir dom snart varse om att hela stadens egentliga invånare består av onda Troll.

År: 1990
Margo Prey
Connie Young
Robert Ormsby
Deborah Reed

Popcorn-kärleksscenen var innovativ :)

Fruktansvärt usel - underbart underhållande!

En klassiker av stora mått mätt har jag nyss insett att jag sett. Detta är en film med en stor skara av fans som bara älskar hur dålig den är. Det är helt sanslöst vilken katastrof till manus och skådespeleri. Oj oj oj! Man tror det knappt är sant.

Av många utnämnd till världens sämsta film. Men då har de inte sett Howling 7. :)

Jag själv ser bortom det dåliga och hittar underhållningen i allt det usla. Det här är verkligen urtypen av en bra dålig film. Måste ses!

"They're eating her... and then they're going to eat me... OH MY GOOOOOOOOOOOOOOOD!"

GrandMaster_E

Troll 2 har inget med den första filmen att göra utan handlar nu om familjen Waits som skall åka på semester till byn Nilbog, ovetande om att alla stadens invånare igentligen är onda saker.

För det första måste jag bara säga att jag sett väldigt mycket film, men jag måste verkligen leta och gräva för att erinra mig om att jag sett en sämre film än denna. Filmen är så dum och så dålig att man mår illa, man mår inte illa av filmens äckelscener utan bara av att filmen är så dålig.

Manuset som involverar en morfar som återuppstår från de döda, mat som förvandlar människor till slemig gyttja, kiss på mat och massa annat hjärndött är faktiskt knappt värt att elda med.
Författarna till manuset trodde sig nog ha överträffat sig själva när de kom på namnet på byn. Nilbog blir nämligen Goblin baklänges, bara detta är värt en applåd.

Skådisarna som spelar trollen (eller det finns ju inga troll i filmen bara Goblins) springer omkring och morrar i masker som är så dåligt gjorda att man ser var de slutar trots att potatissäckarna skådisarna har på sig försöker dölja detta.
De skådisar som inte är utklädda till troll är ingen förbättring. Deras repliker blandas med skrik och panik. Värst av alla är ändå Deborah Reed som spelar troll drottningen Creedence. På något sätt personifierar hon allt vad överspel innebär och ser ut.

Som sumering kan jag säga att Troll 2 är värd alla de hårda ord som sägs om den. Jag ställde mig frågan "är personerna bakom filmen seriösa" när jag såg den och till min stora förskräckelse så tror jag faktiskt att det är så.
Filmen Troll hade sina scener men Troll 2 har absolut ingenting bra i sig under de långa 90 minuter som filmen rullar. Slutet var nog det mest usla och ologiska jag sett på mycket länge vill jag tilläga. Skall man ha skrattkramper efter en film som handlar om onda varelser som jagar och vill äta upp en 10-årig killes familj?

Troll (1986)