Domino

2,4

Handling: Bygger på den sanna historien om Domino Harvey, dottern till skådespelaren Laurence Harvey. Hon övergav sin karriär som professionell modell för bl.a. Ford och ett liv i lyx i Beverly Hills för att försörja sig som prisjägare.

Regissör: Tony Scott
Ian Ziering
Brian Austin Green

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

Zirgo

Filmens berättarspråk är tung action från början till slut och det lyckas regissören med. Bra filmat, och med bra skådespelarinsatser, dock sätter man ett frågetecken över varför Beverly Hills 90210 ex stjärnorna Steve och vad den andre nu hette är med i filmen och vad dom fyller för funktion för själva storyn. Jag smålog bara hela tiden av hur idiotiska dom är genom hela filmen. En film som är värd att hyra och se på men kanske inte att köpa och ha hemma.

DuskBringer

En film som i anslaget ger sken om sej att vara en blodig och brutal rulle men som allt efter vad tiden lider artar sej till en självironiserande och löjlig actionkomedi. Keira Knightley passar inte alls i rollen som hårdför prisjägare. Hennes engelska överklassdialekt blir alldeles för kontradiktisk när hon spyr ur sej tuffa repliker samtidigt som hon svänger med sina nunchakas (vilken prisjägare använder förresten nunchakas som sitt weapon of choice???) En rolig grej är killarna från Beverly Hills som inte drar sej för att driva med sej själva. Annars är det här inget att lägga pengarna på. Svag tvåa.

rivulet

för det första: den smalaste och mest omuskulösa prisjägare jag sett. okej, det kan filmen komma undan med, men att storyn är så rörig och ologisk gör att man tappar bort sej som tittare... stort minus!

Rörigt, blodigt, några minuters spänning i början och slutet, filmens berättarstil känns jobbig i längden.

Bilbo_one

Men Tonygubben då. Detta var inget vidare. Rörig handling samt att skådespelarna inte var trovärdiga. Trotts det får filmen en två för sköna effekter

en bra film, dock lite rörig handling. Älskar Keira, hon är så cool :P

junkninjan

Att kontraktera Kiera Kightley till att porträttera prisjägaren Domino, är som att be Gary Glitter passa dina barn medan du åker och båtluffar i Grekland en sommar.
Utan tvekan årtusendets värsta castingmiss.
Att någon med BMI på 2,4 skall kunna hantera 120 kgs råskinn till busar känns...sisådär, trovärdigt. Scenen där Kiera med nunchakos skall övertyga om sin inneboende tuffhet är rätt skrattretande för övrigt. Det känns som att regissören desperat försöker att få henne att framstå som uppkäftig(lyckas), tuff(misslyckas) och sexig(misslyckas).

Bortsett från castingmissarna så är filmen insvept i ett dammigt solblekt filter som ger en skitig västerninspirerad look som känns helt rätt. Kameran älskar deltagarna lite för mycket och stundtals känns hela filmen som en lite väl barnslig musikvideo. Mickey Rourke är rätt solid i sin roll och känns inte malplacerad likt resten av ensemblen.

Det starka kortet är utan tvekan kameratekniken här och alla visuella filter som adderats i efterproduktionen. "Based on a true story" är i detta fallet ett väldigt löst begrepp. Att det funnits en människa vid namn Domino är väl så långt som det där verkligen ryms i sanningshalten.

Nej, ingen vidare produktion och all anledning att hoppa över denna rätt töntiga historia.
Kiera Knightley är en bra skådis, det invänder jag inte emot. Men i denna rollen är hon hopplöst misslyckad.
Däremot tror jag personligen att "the Warriors" av samma regissör(Tony Scott) som har debut under 2010 kommer att bli kickass!

Summa summarum- Snygg film, tramsig handling, uselt skådespel.
En mycket rolig cameo görs av Ian Zerling(från Beverly Hills 90210) som spelar sig själv.

jättttttttttttttttttttttttttte bra film den bästa jag sett på eveheter!! ! ! !

Angelus

En trea rakt av, bra story, medelmåttigt skådespeleri, Keira Knightley var mycket het i filmen, grymma action-scener, spännande men aningen seg på vissa delar och med ett överraskande slut

rivulet

Biopremiär: 2005-11-25