Steamboy

Anne Suzuki
Susumu Terajima
Masane Tsukayama

Ludwig06

Väldigt bra och snygg animefilm som man borde se om och om igen.

Mattias15

En bra film tills den spårar ur den sista timmen och blir för överdriven för min smak. Jag tappar allt intresse då för att allt känns för mycket, visst hade jag räknat med en orealistisk film men det blir för mycket av det hela. Det visuela är ett plus och musiken med.
Storyn är bra till en början, men tappar i slutet. Det känns som om filmen har massor av tänkta slut, som väl kunde satt punkt på historien. Stark tvåa.

Xenomorph

Att det är Ôtomo som regisserat den här kan vara svårt att tro. Saknar allting som gör Akira till den tidlösa klassiker som den är. Akira är till och med snyggare!

L Boom

Mer Miyazaki än Otomo egentligen om man ser till filmens atmosfär. Ett extraplus för den här filmen är också de fantastiska röstskådespelarna. Till och med de dubbade engelska rösterna är riktigt bra, vilket är aningen ovanligt. En fantastiskt bra film, men de som väntar sig något i stil med Akira lär bli besvikna.

Hook

Precis som i Otomos förra film AKIRA så är det här en film som inte är i framtiden (eller)...

Steamboy har lika många oväntade vändningar som AKIRA och är dessutom mer avancerad.

Det tog 4 år att göra filmen. och den är klart värt den tiden. Dessutom så har Steamboy samma massive handling och end-klimax som AKIRA vilket gör den till en massive -explosions -teknik -drama.

Som är klart mer än godkänt...

Filmen är animerad