House of Wax

Handling: Ett gäng ungdomar är på väg till en fotbollsmatch. De råkar hamna i en övergiven småstad, som av två mordlystna bröder förvandlats till ett enda stort fasansfullt vaxkabinett bestående av människor, vilka haft oturen att passera staden...

Regissör: Jaume Collet-Serra
Paris Hilton
Jared Padalecki
Jon Abrahams
Robert Ri'chard

Eftersom jag älskar rysare så har jag under en tid längtat efter den här filmen. Hade höga förväntningar då både duktiga Murray och Cuthbert hade huvudrollerna. Sen att Paris Hilton var med kändes som en kul grej.

Filmen är extremt bra gjord, effekterna är av ren toppklass. Finns alltså inte mycket att klaga på där. Grundstoryn är också bra. Hilton är söt och Cuthbert är som vanligt oemotståndlig.

Tyvärr gör egentligen ingen av skådisarna ett bra jobb, Hilton behöver alltså inte känna sig ensam. Men det känns som om det mest beror på en oerfaren regissör. Bäst är dock Cuthbert. Ett irriterande korkat manus gör att en bra idé och ett spännande upplägg inte når ända fram. Kunde ha varit mycket bättre, för vissa delar av filmen är faktiskt klockrena.

Cuthbert har en stor del i att jag höjer filmen till en svag trea.

En spännande film som faktiskt var riktigt obehaglig på sina ställen. Dock kändes den ganska jobbig ibland med alla idiotiska karaktärer och den dåliga Paris Hilton.

En intressant idé till en skräckfilm som känns ganska fräsch. Minus för all skrikig tonårsmusik och "avsugningen" i bilen - alldeles för amerikanskt. Vissa saker i handlingen var ologiska och andra bara otydliga vilket är lika illa det. Ingen av skådespelarna var särskilt bra, men filmen var ändå bättre än jag trodde att den skulle vara.

Silverpilen

En bra rysare. Både obehaglig och intressant. Även inte helt förutsägbar.

stilis

Ett gäng ungdomar ska åka tillsammans och se en fotbollsmatch, men på vägen dit så blir det förhinder som kommer att förändra deras liv.

En himla spännande, otäck och ganska sliskig skräckfilm, men bjuder på väldigt spännande filmmusik.

En ung skådespelare vid namn Jared Padalecki gör en väldigt bra rollprestation och är även gammal i gården och i och med det blir filmen ännu bättre!

Det blir en stark trea!

Ajice

Det ända bra i den här filmen - och jag skäms över att känna så (till viss del) - är när Paris Hilton dör (i filmen) och ja, det är verkligen hon.

Bra och lite skrämmande film även om den följer det vanliga "ungdomar-åker-iväg..."-temat. Tycker att man har fått till det mesta bra. Det enda man kan anmärka på är väl att ungdomarna ska vara så stereotypa, annars går detta absolut hem.

En svag -3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Bra effekter och spännande, men en massa klyschiga skräckfilmsklichéer just tyvärr (typ tjejen ropas tillbaka in i rummet där mördare plus kille är, men utan att, hör och häpna, ta med sig nån form av vapen osv).

Fy vad läskig den här filmen var. Satt på nålar mest hela tiden. Trots de klassiska klyschorna är filmen spännande och det händer faktiskt endel oväntade saker. Gillar den annorlunda storyn med vax. Den ger rysningar. Helt klart över förväntan.

Dålig rysare helt enkelt. Höjdpunkten är Paris stripp scen.

Biopremiär: 2005-05-27