Satungen

Gilbert Gottfried
Amy Yasbeck
Michael Richards
Peter Jurasik

Jag säger bara usch. Orealistisk och föga underhållande familjefilm. Busungar running wild i stora hus fick jag nog av med Ensam Hemma-filmerna, men Kevin är åtminstone en snäll liten kille som menar väl. Junior är en fullständig pest. Han behöver inte kärlek, han behöver disciplin och ett kok stryk om det svider. Trist och förutsägbart med noll budskap och innehåll. John Ritter och Amy Yasbeck gör dock bra ifrån sig, och musiken är rätt skön, men jag kan ändå inte godkänna detta - det är helt enkelt för vedervärdigt.
"Bad parents make bad children."
"Oh, so now I'm a bad parent just because I hate my kid?"

Arcadia

haha mkt skojg humor ..

"En väldigt rolig och underhållande, busig film, med en otroligt, välspelad, otäck unge."

Detta är en av favoriterna från barnsben, jag älskade att slå på filmen och se "Satungens" galna upptåg. Visst, ibland blir allt extremt överdrivet, men inte så mycket att det blir overkligt, men det är på gränsen. Jag tycker i alla fall att den fortfarande är rolig. John Ritter spelar bra som Satungens pappa, en gnutta realism, fast jag hade absolut inte stått ut.

Nu i en vuxnare ålder inser jag hur störd ungen egentligen var, inte för att han var sjuk i huvudet, utan för att han helt enkelt bara fick för sig att göra något dumt.

Svag trea till Satungen, bra film, men uppföljaren är bättre.

struwe

en riktigt dålig och irriterande "komedi"

Jag har aldrig gillat den här filmen, inte ens när jag själv var barn. Den lilla pojken är verkligen hemsk.

Satungen 2 (1991)
Satungen blir kär (1995)