Harrison's Flowers

4,1

Handling: Fotografen Harrison Lloyd accepterar motvilligt uppdraget att återigen bege sig till en krigshärd. Plötsligt kommer ett meddelande att Harrison är försvunnen i norra Kroatien. Hans fru Sarah beger sig dit för att leta rätt på sin man.

År: 2000
David Strathairn
Alun Armstrong
Scott Anton

sethcohen

Riktigt bra och en otroligt gripande film.
Andie MCdowell är Enastående!

sh0rty

Jag fick denna film av min far i julklapp. Den verkade inte speciellt intressant men jag var ju tvungen att se den ändå. Början är totalt värdelöst, tror inte jag fokuserade på filmen alls. Men när man hamnar mitt uppe i kriget så var det svårt att inte låta bli att kolla. Jag gillar slutet, jättemycket!

Nemo

Jag blev rätt så förvånad av hur medelmåttig den här filmen var. Men plötsligt kommer Sarah (Andie MacDowell) in i det krigsdrabbade Jugoslavien och det visar sig verkligen att krig är det hemskaste man kan uppleva på vår jord. Ungefär en timme i mitten av filmen är helt mästerlig.

en film som förvånade mig, bra krigsskildring med många mörka och starka scener. skådepelarna är bra, framförallt Andie MacDowell som gör en strålande insats. en film väl värd att se!