Dangerous Water

2,1

Handling: Florida, Spring Break - sol, bad och fest. Årets skönaste helg samlar hundratals ungdomar på stränderna. Danielle är en av dem som ser fram emot en helg i paradiset, och när hon och hennes kompisar bjuds med på ett båtparty tillsammans med snyggingen Shane ser allt ut att gå vägen. Men Danielle varnas för att ge sig ut på havet av sin bror Charlie, som forskar vid marininstitutet. Han tror att tigerhajar lockats till området av den nya turistattraktionen, ett konsgjort korallrev. Danielle glömmer snart Charlies varning, men mitt ute på det mörka vattnet blir hon brutalt medveten om faran som hotar under ytan när hon inser att de befinner sig mitt bland massor av hajar.

Regissör: Paul Shapiro

Shannon Lucio
Riley Smith
Wayne Thornley

Mov3

Gillade filmen! Däremot är titeln "thriller" lite missvisande, det kunde lika gärna vara romantiskt drama med thriller i kanten... en bra film för dom som inte vill se det extremt råa med massa blod och som gillar highschool känsla i filmerna. Mycket av filmen handlade INTE om hajangrepp. Jag diggade verkligen handlingen, men skulle säga att den är väldigt klyschig. Jag tyckte den var rätt spännande stundvis, men ingen renodlad hajfilm! Därav tror jag många ger filmen ett dåligt betyg då dom förväntade sig något annat än vad filmen handlade om...

När jag skulle se Dangerous Water förväntade jag mig en psykologisk terrorfilm i samma stil som Open Water (2003) och uppföljaren Adrift (2006). Dessa filmer är dock väldigt mycket bättre. Den här filmens uppenbara brist är att den inte utspelar sig på öppet hav med ett fåtal karaktärer utan på land då hajarna invaderar en semesterort. Det dödar en stor del av spänningen och man fick inte till den rysliga klaustrofobiska känslan som jag hade hoppats på. Typisk hajfilm som inte är särskilt nyskapande, men helt klart godkänd om man gillar den här sortens filmer. Shannon Lucio är störande lik Lindsay Lohan. Riley Smith, Wayne Thornley och Kathy Baker är rätt bra i sina roller och filmen är utan tvekan spännande i avrundningen. Jag gillar verkligen den tydliga girl power-känslan i slutet vilket höjde filmen för mig. Fin och underhållande historia på flera sätt. Stabil tvåa.
"So what do you think, next year Cancun?"

Sky_Pirate

Ännu en hajfilm som inte glädjer någon.

stankovic

Bra hajfilm med trovärdiga haj attacker kommer dock aldrig upp i samma klass som HAJEN och det kommer nog aldrig att komma någon heller.

Dan banan

hmm, Dangerous water imponerade inte på mig. Ett manus som känns totalt fel upplagt , och en hel del andra punkter som är misslyckade. Manuset och hela upplägget stinker det amatör om och för att inte minst nämna klippnignen. Ständigt får vi efter filmens olika sekvenser eller så kallade scener uppleva nån sorts tråkig klippning som liknar till stor del de b-serier från 80-talet som alltid ska avrundas lika uselt.

Jag hitar inte mycket guld när jag skramlar runt och tänker på filmens detaljer. Skådespeleriet är sterotypt och enkelt utfört, fotot har inte det som krävs och det lilla vi får av musiken är inget vidare. Alla dessa detaljer känns glömda och jag kan känna aromerna från "slarvjobb" bättre nu. Effekterna vill jag helst inte nämna , ett skämt helt enkelt och det är med en hand för ögonen som jag kikar på årtalet då filmen anlände. 2005, då ska det inte se ut så här gott folk.

Jag vet att Dangerous water inte gör sig frötjänt av en tvåa men whatewr. Filmen kanske ger mer till dig än den gav mig.

Jag vart faktiskt ganska förvånad över att filmen var så bra.Spänningen var riktigt bra och Effekterna var nog de jag vart mest förvånad över.Dom var riktigt bra.Filmens skådespeleri var väl okej.Filmen i sitt hela var okej.Den får en trea.Den är helt klart sevärd.

Indy_92

Riktigt bra hajfilm faktist!! Scenen där hajarna attackerar vid "partyflytbryggan" gillar jag...