Fågelskrämman

Handling: De två fattiga lodisarna Max och Lion träffas i North Carolina. Max har sparat sin lön under en tidigare fängelsevistelse för att kunna öppna eget och Lion vill till Detroit för att hälsa på sitt barn, som han aldrig sett. När Max berättar om sina planer att öppna en biltvätt i Pittsburgh beslutar de sig för att göra sällskap och deras färd går mot okända mål och drömmar.

År: 1973

Richard Lynch
Eileen Brennan
Penelope Allen

Karro

Jag vet inte riktigt varför jag gillar den, men det gör jag i alla fall. Al Pacinos karaktär är så.. mysig. Och jag gillar deras udda vänskap. Slutet hade dock kunnat bli bättre.

Fint skådespel och samspel mellan Pacino och Hackman, men filmen leder egentligen ingen vart. Hade hoppats på mer faktiskt.

Bra, men lite konstig rulle. Filmen hade skön stämning och fina skådespelare, men ibland så blev vissa scener alldeles för bisarra och underliga.

filmernas härskare

En glänsande och hjärtevärmande roadmovie med lysande Al Pacino och Gene Hackman.
Stillsam filmstämning, gullig relation mellan stollige Pacino och gubben Hackman och en enkel och gripande berättelse är enligt min mening mycket fint och bedårande, trots en allvarlig underton.

Väldigt speciell roadmovie som underhåller trors sin meningslöshet. Pacino och Hackman glänser som vanligt. Den tragiska undertoningen vävs fram ganska bra, dock så griper det aldrig tag riktigt. Men ändå en speciell film som sagt som är värd en titt.

Helt ok roadmovie, och en av Pacinos och Hackmans mer okända filmer. Lite ojämn,men stundtals riktigt bra. Richard Lynch som spelar den sliskige fången Jack Riley är lysande i sin första filmroll. Stark 3:a