Operation likvidering

Handling: Den brittiska underrättelsetjänsten har tröttnat på alla problem med spioner och diverse avhopp. Man beslutar sig för att träna upp en toppagent som kan eliminera problemen. Agent "L" visar sig dock inte bara vara en kvinnotjusare av stora mått, han är även rätt värdelös när det gäller att utföra lönnmord.

År: 1965
Trevor Howard
Jill St. John
Wilfrid Hyde-White
David Tomlinson

Den här hade jag riktigt roligt åt. Hela rullen är en James Bond rip-off, allt från Shirley Basseys (tre bondfilmer) ledmotiv till hela upplägget om Agent 'L' (Rod Taylor). Den är hela tiden gjord med glimten i ögat. Taylors chef klagar över att hans agent är överbetald,överkåt och över gränsen...Agent 'L' är så där lagom klantig så det blir roligt. Han stöter på allt som har ett par bröst, han klarar inte att ta livet av någon så han måste anlita en yrkesmördare för att göra hans jobb. När han sedan drar till med kommentaren 'camel face forgot to lock the door' så kan man inte annat än garva (särskilt när kommentaren var ämnad för någon som verkligen hade ett kamelnylle). Var nog bara lättroad så där på morgonkvisten.