But I'm a Cheerleader

Handling: Ledaren i ett cheerleaderlag misstänks vara homosexuell, och skickas iväg på ett läger så att hon ska bli straight. På lägret finns flera tjejer och killar med samma "problem".

År: 1999

Katrina Phillips
Julie Delpy
Ione Skye

Rymdis

Filmen är väldigt sympatisk iom att den driver med löjliga könsroller, men tyvärr känns det som om en bra grundidé har slarvats bort. I vanliga fall brukar jag tycka att filmer är för långa, men denna hade kunnat bli en höjdare om den varit 30-40 minuter längre, så att satiren haft en chans att fördjupas.

Helt okej att titta på, dock, med en gullig kärlekshistoria.

Account-404

Halva filmen räckte bra. Snacka om att följa stereotyperna för homosexualitet...
Rätt härlig på sina ställen men alldeles för rosa och blå.

en väldigt underlig och inte helt igenom bra film, äcklig färgsättning och inte direkt en bra utspelad handling. lite små rolig i dess udda sätt att se på tillvaron men denna film är något som man kan leva utan.

rivulet

tragiskt. jag är ledsen, men inte ens straightlärarens bögson fick mej att skratta när han smekte sopborsten. had ejag kunnat ge den noll i betyg så hade jag gjort det. på allvar.

Flora

Handlingen är så grym bara. Älskar allt i denna film. Rolig och allvarsam. Att kärleken inte har några gränser och att man ska kämpa för det man tror på.

BinBon

konstig film.. fast det e ju typ från nån filmfestival. hm. verkligen amatörhandling