Drömtjejen

2,5

Handling: Två nördiga ungdomar, Gary och Wyatt, misslyckas med alla försök att bli accepterade av sina skolkamrater. Deras desperation efter att bli omtyckta leder till att de "skapar" en kvinna med hjälp av sin dator. Tjejen som de skapar är en jättevacker kvinna vid namn Lisa, vars uppgift är att stärka pojkarnas självförtroende genom att försätta dem i situationer där de får lära sig att agera som män.

År: 1985
Bill Paxton
Robert Downey Jr.
Suzanne Snyder
Judie Aronson

Nostalgi som bara den då detta var en av filmerna jag växte upp med på 80-talet. Såg om den om och om igen. Det är främst känslan som 80-tals filmerna hade som återfinns här och som automatiskt gör den ett snäpp bättre. John Hughes var den som gjorde de bästa ungdomsfilmerna på 80-talet, detta var en av dem.

Audrey T

Strunt i att det är overkligt, denna filmen är kul. Om man funderar vidare är väl inte budskapet det bästa, om du har en snygg tjej eller en cool bil så blir du populärast i skolan. Men så är det kanske...

Halloween_4

Den här filmen var vlädigt konstig. Men också väldigt kul ibland. Bra skådespelare, så 80-tal, och ja, en sevärd komedi.

fafner86

Gillar verkligen den här typen av filmer, med lite "magi" som gör om personen i fråga till det bättre eller någon i dess omgivning. Skulle vilja ha en nyare verision av den här bara :)

Cruel_Intentions

skit kul! nördarna tillverkar ett bombnedslag (en het tjej) på en dator..från 80 talet..lite overkligt men iaf.. hyfsat rolig iaf.. sen kan filmen bli lite smått töntig och så men iaf en stark 2a

Okej och stundtals roligt, men ingen direkt favorit bland 80-talskomedierna. Stark tvåa!

Visst är den 'dorkig' men man kan inte låta bli att skratta. Typisk 80-talskomedi i den här genren.