Pinocchio

Handling: Den snälle dockmakaren Gepetto önskar sig av hela sitt hjärta en egen liten son. En natt när Gepetto sover kommer den Blå féen och väcker hans älskade trädocka Pinocchio till liv.

Tillsammans med Benjamin Syrsa reser sedan Pinocchio på en fantastisk resa där han får lära sig att vara modig, ärlig och lojal så att han en dag ska kunna bli en riktig liten pojke.

År: 1940

Christian Rub
Evelyn Venable

Copyright Walt Disney Pictures

kaj08

En av Disneys allra första långfilmer. Den handlar om trädockan Pinocchio som över en natt plötsligt börjar leva. En ganska så gullig historia där den unga Pinocchio ska lära sig vad som är rätt och fel. Benjamin syrsa är ett roligt inslag i denna varma familjefilm.

Filmen kanske är i barnsligaste laget, även om den stundtals har en del mörka inslag. Det är dock avskalat, så vi får mest följa Pinocchios olika äventyr som han råkar ut för i en värld med en massa faror.

En stabil 3-a får det bli i betyg till denna klassiker.

En bra och gripande Disneyfilm.

Bambi Tjejen

En Bra film med humor,har inte så mycket att säga
till den men Benjamin Syrsa är så himla rolig så
av mig får den en stark 3:a

Budskapet är väl ganska klart? En film som passar både stora och små, fast inte för små eftersom den stundvis är ganska hård.

kaj08

En stabil 3-a får det bli i betyg till denna klassiker.

en väldigt vacker och underbar film med fin musik och som lämnade efter sig en underbar känsla hos mig

Riktigt bra disney film, får en stark 4:a

Getosten

Min personliga disneyfavorit!
Älskar den :D :D

En riktig Disneyklassiker.

HAr alltid tycket att filmen har varit lite läskig så det får bli en 2!

Filmen är animerad

Pinocchio (2021)