Soldat Kelly

Ungdom:

Ungdom:
2,1

Handling: Fjortonåriga Kelly Collins måste lämna sitt hem på Manhattan och flytta till en militärskola eftersom hennes styvpappa varit general. Det visar sig snart att Kelly är alldeles för glad och spontan för att passa in bland alla strikta regler. Men ett elakt befäl gör allt för att kväsa henne.

År: 2002
Avery Saltzman
Christopher Tai
Josh Wittig

Miss_marre

F*N vilken jäv*a tönt film !

Canucks_

Kan inte säga att den här filmen var speciellt bra, men det är ändå nånting med denna typen av filmer som får en att vilja fortsätta se hela.

Lite halvdålig handling och lite halvfjantig.
Sevärd, men passar bäst till barn. En, ytterst lite, svag 2:a.

en riktigt dålig film, skådisarna är pinsama men filmningen är av de värsta slaget. rakt igenom dålig men ändå en klassiks matinée på femman.

thailand7

den var okeej lite lång tråkigt ibland men den var okeej

Timoti

En trålig förutsägbar film som man ser en gång i hela sitt liv. Skådespelarna är mycket dåliga. Så filmen får en mycket svag etta.

Dan13

Den här är ju klart en typiskt tjejfilm, som jag helst föredrar att se när jag känner mig dyster. Nånting att underhålla sig med.

Detta är en ultraamerikansk Disneyproducerad TV-film med en av dagens tonårsidoler i huvudrollen.
När man är 28 år och filmvetare kan det ju tyckas underligt att man finner en film som "Soldat Kelly" ens värdig att slänga blicken åt. Som tur är så är jag troligen unik i det sammanhanget och vågar glatt erkänna att jag tycker detta var riktigt underhållande och bra.

Detta är också första gången jag ser en film med Hilary Duff. Ibland när man zappat runt bland kanalerna har man stött på hennes populära tv-serie "Lizzie Maguire" men jag har aldrig sett ett helt avsnitt och aldrig fått någon direkt uppfattning om just henne.

Helt klart är att efter att ha läst om henne tidigare (t ex i forumtrådar här på Filmpunkten) så är hennes personlighet något folk älskar eller helt enkelt inte klarar av. För mig känns hon unik och bär verkligen filmen trots sin unga ålder.

Filmen får en trea, Duff får en fyra. Får lust att se både "The Perfect Man" och "Raise Your Voice" efter detta.

Kejnoo

Den här känns lite seg ibland men är helt ok för att vara en hilary duff film. Den har ju sina mysiga stunder .