Kärlek och fördom

Musikal:

Musikal:

Handling: Familjen Bakshi kommer från Indien och vi får följa döttrarna Bakshi, Lalita, Jaya och Lucky, när de söker den sanna kärleken bland kulturkrockar och fördomar, från Indien till London till Kalifornien.

Regissör: Gurinder Chadha
Originaltitel: Bride & Prejudice
Alternativ titel:Bride and Prejudice: The Bollywood Musical
Ursprungsland: Storbritannien, USA
Längd: 01:51, 02:02 (Hindi Version)
Aishwarya Rai
Anu Malik
Meghna Kothari
Peeya Rai Chowdhary
Nitin Chandra Ganatra

Va en bra film, men ej som jag förväntata mig, hadde trott den skulle va bättre. Får en svag 3:a

Nja ingen höjdare , bra på en måndagskväll, men inte på en lördagskväll!

lindajjj

3+. Först tänkte jag att nej men det här går bara inte, jag står inte ut med att folk ständigt ska brista ut i sång och dans! Men så satt man där som klistrad ändå. Filmen vinner liksom över en på sin sida! Och det är väldigt charmigt att blanda Jane Austen med gammal indisk kultur - i nutid!

tonyhelen

Den här filmen är så bra, jag älskar att man får se London på riktigt där och inte bara förorter till London.

Det är superkul att de sjunger, de är INTE alls dubbade!

Och Aishwarya Rai sjuner så fint!

Martin Henderson är så snygg!

Alexis Bladel gör ingen bra prestation i den här filmen, vilket är synd.

Se filmen I LOVE IT!

Khori

En indisk version av "Stolthet och fördom". Man känner igen historien och filmen kan vara kul här och där men som vanligt med Bollywoodfilmer blir det lite väl mycket sång och dans (och när de sjunger på engelska är det bara dåligt). Ganska jobbig film men ändå rätt kul. Speglar inte det indiska samhället speciellt bra.

chokladberoende87

En skoj film om kulturkrockar!

Raffset

Vissa grejjer är kul. Men det faktum att de sjunger (o vissa personer är dubbade) och att vändningarna är snabba. idag gillar jag dig, imorgon någon annan... gör att storyn inte håller...

Biopremiär: 2005-04-15