Lot Like Love, A

Handling: Vissa finner kärleken vid första ögonkastet - andra inte. A Lot like love är en romantisk och modern komedi om ödet och den alltid lika luddiga linjen mellan vänskap och kärlek. Vi följer Oliver (Ashton Kutcher) och Emily (Amanda Peet) som träffas för första gången på en flight mellan New York och Los Angeles - både säkra på att de är varandras totala motsatser.

Tiden går och de träffas med jämna mellanrum under de kommande sju åren, men timingen är aldrig rätt. De kämpar med förhållanden, karriärer och separationer, de träffas oftare och oftare och berättar allt för varandra. I sökandet efter den stora kärleken kommer de på att det som de har tillsammans kanske är just det...

Regissör: Nigel Cole
Herschel Bleefeld
Moon Bloodgood
Ron Bottitta

Sofia92

Filmen var bra, annorlunda, överraskande och stundtals konstig. Ganska dryg i början men det blir bättre och bättre under tidens gång och slutet är rätt charmigt.

En härlig och mysig film man blev glad av att se. Rekommenderas till alla som gillar romantiska komedier.

Det här var en okej dramafilm om en kille och en tjej som verkar vilja olika saker hela tiden. När jag såg trailern trodde jag att den skulle vara mycket mer knasig. Sen trodde jag att Ashton Kutcher skulle vara den crazy. Men det var Amanda Peet som var crazy. Filmen var underhållande. Fungerar bra en filmkbäll.

En genomsnittlig romantisk komedi. Inget som man inte sett förut, men ändå underhållande.

3mm4

Mysig romantisk komedi. Det är kul att få följa de två huvudpersonerna under ett antal år och få se hur de utvecklas (eller inte gör det!)
En trea

Ashton Kutcher gör som vanligt ett utomordentligt jobb! Filmen är det inget fel på heller ;) bortsett från några störmoment kanske :P

Rätt bra film, får en svag 3:a

tungspets

Bättre än väntat, faktiskt. Var någorlunda underhållande och rolig, och kändes som en nyskapande historien, om än slutet kanske var lite väl kliché.

lindajjj

Nä, det här är inte mycket att hänga i julgranen. En ganska ordinär romantisk komedi.

Biopremiär: 2005-07-20