Bangkok Hilton

3,7

Handling: Under en resa till Australien stannar den unge Kat Stanton till i Bangkok. Med sig har hon ett paket som en flyktig bekant bett henne lämna till en vän. ”Bara en liten present”. Men i tullen visar sig ”presenten” innehålla knark, mycket knark. Oskyldigt anklagad för smuggling kastas hon i Thailands mest ökända fängelse. Ambassaden kopplas in och tiden tickar hastigt iväg mot verkställandet av domen: Döden!

År: 1989

John Alansu
Vincent Ball
Ambika Baxter
Lucy Bayler

Onekligen en spännande och fascinerande film. Skådisarna går inte heller av för hackor.

bananasplit_96

Den här filmen är visserligen ganska lång, 3,5 timmar, och bitvis rätt otäck, men otroligt välgjord och spännande. Speciellt i slutet satt jag på helspänn hela tiden! Och Nicole Kidman spelar sin roll otroligt bra!

Mycket bra film slash serie (hehe) som man lätt fastnar i

Audrey T

Riktigt bra om ett fängelse i Bangkok där en ung kvinna, spelad av Nicole Kidman, hamnar. Obehaglig film som stannar kvar långt efter du har sett den, i mitt fall var den fortfarande en stark upplevelse efter tio år och jag var tvungen att se om den! Upptäckte att den håller än trots några år på nacken. Riktigt stark film.

Mycket bra film, den får en att bli förbannad och känna empati och gör gör ett bra intryck.
Den är ritktigt spännande. Nicole Kidman spelar hur bra som helst.

stankovic

Klassikt Fängelsedrama.

Wookad

Mycket bra film, speciellt för mig som älskar fängelsefilmer. Den här får en att såväl koka av ilska och empati, som den gör ett bra intryck. Mycket bra gjort! Brokedown Palace's föregångare!