Guess Who

Handling: När dottern i en svart familj ska visa upp sin nya pojkvän ger hon nästan sin pappa en hjärtattack: pojkvännen är vit! Det blir en kväll att sent glömma.

Regissör: Kevin Rodney Sullivan
Jessica Cauffiel
Jonelle Kennedy
Niecy Nash

Andreasanka

En mycket rolig och trevlig film. Aston Kutcher gör sig mycket bra i den här filmen.

Hiddenman

Mitt humör blev mycket bättre efter att ha sett den här filmen. En av Ashtons bästa filmer, mycket bra!

SaknatMig

Den är rolig från början till slut :)

En rätt rolig och underhållande film, även fast man sett det förr.

Andreasanka

En film med några roliga inslag. Men mer än en 2:a är den inte värd.

En -3 som film & i sin egen genre.

Taglines: Some in-laws were made to be broken. / His daughter's Mr. Right just turned out to be... Mr. White.

En smårolig film med bra budskap/sensmoral - filmen lyfter sig riktigt på slutet från ren kärlekskomedi till drama också, vilket gör att den slipper undan betyget 2+. För de skämt som levereras har vi sett förut, men är framförallt oftast småkul och inte mer. Känns som lite B-touch, men som sagt, filmen lyfter. Dialogen blir också bättre och det psykologiska spelet mellan båda paren är hyperintressant om man är intresserad av relationer (och vem är inte det?). Den påminner oss dels om hur viktigt det är att förlåta, men också dels om att gräset faktiskt alltid är grönast där man står - bara man vattnar det tillräckligt ofta.
Kutcher är sådär skådespelarmässigt, Saldaña är riktigt bra oftast, Scott som mamman är bra och det märks slutligen att Mac är den som är den vane komedispelaren av alla.
Filmen skulle, för en billig penning, kunna hamna i DVD-samlingen.

Trivia: The director's reason for making the film? "I have a 12-and-a-half-year-old daughter who's beautiful, and I'm sure she's going to come home one day with some Lithuanian, Samoan, punk-rock drummer dude, and I thought if I did this movie I'd be able to work out my issues before that day comes." / En remake av "Guess Who's Coming to Dinner (1967) m Sidney Poitier bl a.

Yasmin

Rolig och bra film med bra budskap.

Gissa vem som kommer på middag (1967)