Naked Lunch

Handling: En surrealistisk film om en man som blir beronde av ett insektsutrotarpulver och reser till den märkliga staden Interzone. Homosexualitet, droger, stora skalbaggar, krossade tusenfotingar och levande skrivmaskiner blandas friskt i filmen.

Efter William S. Burroughs omtalade (förbjöds då den kom 1959 i tre delstater pga att den var för ekivok och provocerande, men frikändes senare efter flera rättegångar där flera andra betydande författare vittnat till Burroughs fördel), klassiska och hallucinatoriska kultroman med samma namn.

År: 1991
Julian Sands
Roy Scheider
Monique Mercure

ToxicAvenger

Jag har aldrig någonsin sett något liknande, det här måste vara bland det sjukaste jag sett.

Rune

En skönskruvad historia med många sköna effeketer och bra skådespelare.

Frågan är om jag ens förstod filmen en kvota. Dock så finner jag den underhållande och tack vare dens egendomliga manus byggs en oerhörd nyfikenhet upp. På något mystiskt vis hänger allt ihop och vävs samman. Rent filmtekniskt är det mycket välgjort av Cronenberg och han lyckas få in en skön känsla i filmen, dessutom blev det riktigt stil rent. Weller gör bra ifrån sig och Scheider lilla inhopp var välagerat och välkommet. Absolut sevärd, stark trea.

struwe

svårbeskriven film fast ganska bra om man är på rätt humör.måste nog vara peter wellers(robocop) bästa skådespelarprestation tror jag.han och effekterna gör filmen

Skön fast enerverande film med lite Kafka tendenser och en del gore!
Speciellt underhållen blev jag av historien som huvudpersonen berättade om en mans rövhål som tog över honom totalt (det som fick tänder och söp sig full).