Modesty Blaise - The Beginning

2,4

Handling: Under ett inbördeskrig i Rumänien förlorar en sexårig flicka båda sina föräldrar. Hon tas om hand av en kasinoägare med förbindelser till maffian och under hans fostran växer hon upp till en sexig, men livsfarlig mästertjuv och toppagent - Modesty Blaise. Modesty får jobb som livvakt på kasinot, men lyckas inte förhindra det brutala mordet på sin mentor och fadersfigur. Nu är hon ute efter att ta en bloddrypande hämnd på maffiabossen Miklos - och så inleds ett iskallt spel där bara den mest uthålliga och kreativa kommer att överleva...

År: 2003
Fred Pearson
Valentin Teodosiu

En bra Thriller, får en svag 3:a

Flora

inte lika cool som serierna, men tuff ändå. det är alltid svårt att göra film av böcker tycker jag, eller att det ska bli ett bra resultat.

rivulet

allt tjat om att staden skulle avra för smal driver mej till vansinne! romero ritade modesty blaise MYCKET smalare i de första serierna, och det är så hon porträtteras i filmen, alltså på rätt sätt! staden gör ett fantastiskt jobb i rollen tycker jag! älskar också det faktum att man valt att lägga händelsen FÖRE network-tiden, och att man får lite bakgrundsinformation, men ändå inget utöver det man får från o'donnell. tycker filmen är ett riktigt bra jobb, och att den är ENORMT underskattad!

magnus_65

Den sämsta förbannade skit film som någon
någonsin kommit på idén att göra. Den filmen
sänker allt som ordet "film" står för.

Svag etta

Tja ... det var väl inget större fel på den här filmen egentligen, men jag hade ändå förväntat mig en annan sorts rulle. Här utspelar sig alltsammans under en enda kväll, medan jag hade fått intrycket att den skulle vara uppbyggd som en regelrätt thriller. Hela grejen med att den utspelar sig före high tech-eran är kanske tänkvärt, men för mig gör det ändå historien ganska ologisk. Extremt långsökt intrig och trots hyfsat skådespel av Alexandra Staden är det Nikolaj Coster-Waldau som står för den riktigt bra insatsen. Jag tycker även att Modesty Blaise framställs som en skrämmande kall människa vilket inte gör serien rättvisa. Smått fängslande av och till - jag ger detta en mycket skral tvåa.
"You were just a little girl."
"I was never a little girl."

The_Dude

Tarantinoproducerad film om den kvinnliga seriehjältinnan Modesty Blasie. Det här är historien som talar om vem hon är och var ifrån hon kommer. Även om filmen inte är lång så känns den lite seg och långtråkig emellanåt, men den är väl gjord och det är bra skådespelarinsatser. Plus för extramaterialet som bl.a. innehåller en 45 min lång intervju med regissören Scott Spiegel och Tarantino.