Deuce Bigalow: European Gigolo

2,5

Handling: Deuce Bigalows fantastiska äventyr fortsätter. Denna man vars gåva till världen är den otroliga förmågan att tillfredställa kvinnor i en roll som manlig hora - en gigolo. Deuce är fortfarande relativt grön i branschen så han skickas till England för att gå en skola för gigolos där han ska utveckla hela sin potential till att bli en mästare på yrket.

Väl där upptäcker han att 1) det finns ett hemligt sällskap av gigolos som han inte visste om, 2) hans rank i det sällskapet är väldigt låg och 3) någon undanröjer flera av de högre rankade gigolo - kadetterna. Deuce introduceras även till en helt ny klunga av ivriga klienter.

Regissör: Mike Bigelow
Originaltitel: Deuce Bigalow: European Gigolo
Alternativ titel:Deuce Bigalow: Electric Gigolo
Rob Schneider
Eddie Griffin
Jeroen Krabbé

Inte lika bra som ettan, men ändå bra. En del skämt var lite väl äckliga/löjliga, men en trea är den iallafall värd.

Mest hört dåligt om den här filmen, men tycker den va rätt rolig. Får en 3:a i allafall...

Sweet_Jenny

Ganska bra film, går att se... Finns bättre komedier dock. Går att se denna film en gång i alla fall.

En -3 som film & i sin egen genre.

Taglines: For the women of Europe... The price of love just got a a lot cheaper. / Same ho. New low.

Bättre än ettan är denna film, men omslaget/postern är missvisande då de 1. aldrig är i Pisa, 2. är i Amsterdam, Holland mest hela filmen. Sånt gillar vi inte - falsk marknadsföring. Såg denna med en vän och vi skrattade faktiskt oftare än i del 1. Gillar den pimpade kanalbåten särskilt. Och kul idé med det manliga gigolosällskapet/ordern. Belgiska Hanna Verboom som Eva är ju inte direkt fel att vila ögonen på. Fortfarande haltar filmerna ngt, som är producerade av Adam Sandler (han kanske ska stå framför kameran istället trots allt?).
Hamnar inte i DVD-samlingen.

Trivia: The song that is being whistled through-out the movie is entitled "Something Stupid" / Happy Madison moved to Columbia to produce the sequel due to creative differences with Disney. Disney wanted a PG-13 sequel while Adam Sandler and Rob Schneider wanted it to be R-rated like the original.

förväntade mig inget och fick inget heller, enkelt en i raden av många.

en ganska dålig film för att vara Rob, men anledningen till att jag ger den godkänt är för att jag blev faktiskt rörd när Rob och den där tjejen Eva åkte buss och han gjorde sig löjlig bara så ingen skulle titta på henne

andreas_96

den var rätt bra och det var roligt att den var just i europa

Biopremiär: 2005-09-23

Hollywood Gigolo (1999)