Mysterious Skin

3,7

Handling: En sommar på 1980-talet i Kansas får 8-årige Brian en blackout som kommer att påverka hans liv. Neil är en vacker och kall ung man som alla älskar men också är rädda för. Strax före sin 20-årsdag åker Neil till New York för att leta efter det han tror är kärlek, samtidigt som Brian försöker förstå vad som hände honom under minnesluckan. Hans sökande leder honom till Neil. Tillsammans inser de att det som har format deras liv inte är vad de trodde det var.

Regissör: Gregg Araki

Michelle Trachtenberg
Jeffrey Licon
Elisabeth Shue

Krove

Denna film kan påvärka så mycket.
Namnet säger allt ''Mysterious Skin''.
Väldig rörande och Realistiskt.
Filmen är Speciell. därför får den en Femma.

Wookad

Grym film, kort och gott.

En riktigt grym och gripande film. Joseph Gordon-Levitt är helt fantastisk i huvudrollen.

Krove

Denna film kan påvärka så mycket.
Namnet säger allt ''Mysterious Skin''.
Väldig rörande och Realistiskt.
Filmen är Speciell. därför får den en Femma.

Grymt komplex och väldigt intressant film, även om det i efterhand är svårt att förklara vad den egentligen handlar om. Joseph Gordon-Levitt gör mycket bra ifrån sig, jag gillar soundtracket och scenskiftena, och avrundningen är väldigt stark. Av och till smått händelselös, och det kändes som om Gregg Araki inte riktigt har varit på det klara med vad han faktiskt vill säga. Stabil trea.
"I hate it when they look like Tarzan and sound like Jane."

Det här är en påfrestande film som tar upp ett så pass svårt ämne som pedofili. Regissören Gregg Araki viftar knappast med några pekpinnar utan visar oss en svårsmält, men trovärdig historia. Innehåller många grymt påfrestande scener vilka tyvärr överanvänds eftersom de stjäl så mycket tid och uppmärksamhet från övriga filmen som kunde ha blivit än mer berörande och tänkvärd. Joseph Gordon-Levitt är lysande i huvudrollen.

Nikotino

När jag såg betygen på denna filmen här på filmpunkten.se så var det ingen tvekan om vilken film som skulle bli min nästa... Jag gjorde mitt val, jag blev mycket besviken! Filmen handlar om en kille som blir sexuellt utnyttjad under barndom. Efter detta har han "utnyttjat" detta genom att sälja sin kropp och detta gör han endas till killar... Det är vad filmen handlar om, och ja just det, man får se ett ufo åka förbi ett hus oxå! Inte sevärd enlig mig!!

mkay marre

En mycket gripande, obehaglig och påfrestande film..en film som jag inte kunde få ut ur mina tankar och som då påverkat mig väldigt mycket.Absolut sevärd.

Biopremiär: 2005-08-05