Blue Light, The

3,7

Handling: Shuichi lever tillsammans med sin mamma och syster, till en dag kommer styfadern tillbaka efter tio år. Fadern hammnar i en ond cirkel av sprit och sömn, Shuichis tålamod tar slut då fadern närmar sig sexuellt på Shuichis syster och beslutar sig för att ta problemet i egna händer. Planen lyckas och allt pekar på en naturlig död, men när mordvapnet försvinner, blir Shuichi paranoid och är beredd att göra vad som helst för att täcka sitt verk.

År: 2003
Naomasa Rokudaira
Toshiaki Karasawa
Naoto Takenaka

GalnaMee

Den här filmen är totalt jätteläcker. Väldigt stark. Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva det, men den känns så dramatisk och intensiv även om tempot är mycket lågt.
Det fokuseras huvudsakligen på Shuichi's psyke och hur hans karaktär utvecklas och förändras efter de handlingar han begår. Det hela är förutsägbart, men på något underligt sätt blir det aldrig tråkig. Jag satt som klistrad framför teven under hela filmen och det kändes aldrig segt. Allt som händer är så... intressant. Sevärt. Rekommenderas verkligen.

Daniello_

Stark berättelse, men de går inte igen helt, tyvärr.

Xenomorph

Stark fyra. Mycket stämningsfull och vacker film med bra skådespelare. Lite förutsägbar, men det är inget som försämrar filmen.

Hook

The Blue Light - låter precis som man tror, att det är en film om döden eller något psykiskt... Varför tycker jag detta är ett mästerverk.. jo för att när jag såg den så fick jag den här oberskrivliga känslan av sorg, glädje, spänning och absolut insatthet. Filmens regissör Ninagawa är inte så känd inte heller huvudrollsinhavaren Ninomiya. Men det gör det mer trovärdigt för då blandar man inte ihop dom med någon annan karaktär som dom spelat. En mycket bra romatiskt drama thriller med allt ett äkta drama skall ha...

Filmen är både i färg och svartvit