Wedding Crashers

Handling: Om de eviga ungkarlarna John (Owen Wilson) och Jeremy (Vince Vaughn). De tycker de kommit på det perfekta sättet att få tjejer när de plankar in på bröllopsfester. Förutom gratis mat och dryck finns där massor av giftaslystna kvinnor som de sedan överger när natten är slut. Men en dag träffar John på sin jämlike Claire (Rachel McAdams) och blir kär.

Regissör: David Dobkin
Bradley Cooper
Dwight Yoakam
Rebecca De Mornay
Henry Gibson

Den här filmen är helt underbar! Brukar sällan skratta hejdlöst på bio, men nu skrattade jag så jag grät! Dessutom är det en otroligt rar kärlekshistoria. Den skiljer sig från andra romantiska komedier eftersom den inte har något Hollywoodupplägg. Filmen är mycket mer äkta och rättfram. Vissa saker i handlingen är fullständigt skruvade och rent ut sagt skumma, men detta är ändå en av de bästa romantiska komedier jag sett. Tycker mycket bra om Vince Vaughn och Owen Wilson, men även Isla Fisher imponerar. Så mycket självdistans i en så liten kropp!
"No overtime? Well, what about the Chang wedding three years ago? 2am, you drag me to watch you and some chick play Mah-Jongg with her grandmother? In a retirement home?"

tessan81

Numera blir jag snarast glatt överraskad om jag råkar snubbla över en komedi som faktiskt är rolig. Det här är ett riktigt roligt manus med kvick dialog som inte känns som ett upprepning av annat man sett och firma Vaughn & Wilson fungerar perfekt här. Filmen lyckas hålla en bra balans mellan tokigheter/pinsamheter och en bra grundstory som är charmig.

En riktig pärla!

Kul att se en så välskriven och välspelad tvättäkta Hollywood komedi ifrån 2000-tal! Anser att drama delen brukar kunna vara ganska vek i den här typen av filmer, men inte i den här. Dessutom så var humorn smart och inte så tramsig.
Kul och bra med den "hämlige" gästen Ferrell också, hans karaktär fyllde en rätt viktig funktion trots att han i början endast omtalas och att han sen får en kort tid i rampljuset mot slutet.

En välskriven romantisk komedi som får mig att skratta, flera ggr nästan ohämmat hmm, vill jag se den igen, ja det vill jag = 4:a

Rolig film helt enkelt. Går inte att säga så mycket mer.

Baijna

En mycket bra film, riktigt rolig :)
Klart sevärd!

IWantItThatWay

Skådespelarna är jättebra, särskilt de i huvudrollerna och man skrattar ofta när man ser filmen! Jag tycker att brodern till Rachel McAdams rollfigur är roligast, alltså han som är konstnär! Många i den familjen är väldigt roliga och väldigt udda! Men budskapet känns lite vanligt och den är väldigt förutsägbar.

martin88

Klart sevärd komedi som är snäppet bättre än de flesta i denna genren. Dialogen känns mer välarbetad och skådespelarna gör bra ifrån sig. Lite löjlig emellanåt, men inte så farligt som jag hade befarat.

jag_mandis

Brad Pitt är as kul!!!